Odabir poslovnog softvera – strateška odluka vaše firme

U jednom od prethodnih blog postova, pod nazivom ’’Poslovni softver – kako izabrati baš onaj po vašoj meri’’ predstavili smo vam na šta bi trebalo obratiti posebnu pažnju kada odlučujete o uvođenju novog poslovnog softvera u vašu firmu. Pa tako, znate da izbor nije jednostavan proces, iz prostog razloga što se radi o veoma bitnoj odluci, koja u mnogim slučajevima može i presudno uticati na uspeh vašeg biznisa. Zato sve aspekte pri izboru morate ’pokriti’ i na nekoliko detalja morate obratiti posebnu pažnju. Pisali smo o značaju planiranja i ulozi budžeta, kao i o njihovom usklađivanju, zatim o potrebi da jasno odredite koji su vam ciljevi i u kom pravcu želite da razvijate svoj biznis. Na kraju smo se osvrnuli i na važnost da se istraži ponuda, jer ćete samo tako doći do baš do onog rešenja kojim ćete vi biti zadovoljni. Ili bar najmanje nezadovoljni.

 

Na ovom mestu ćemo se osvrnuti na još neke bitne stavke kada je u pitanju izbor poslovnog softvera i koje vam sigurno mogu biti od koristi. Razmislite, i ako smatrate da će vam pomoći, primenite ih.

 

Neka vam različite knjigovodstvene agencije prezentuju svoja rešenja poslovni softver

 

poslovni programNemojte razmišljati o tome kao o gubljenju vremena već kao o veoma bitnoj stvari. Predstavite agencijama svoje konkretne zahteve i specifičnosti svoje firme. Na taj način, kroz prezentovanje usluga, agencije će moći da vam jasno predstave koliko se njihovo rešenje uklapa u vaš biznis. I pored opštih odgovora zašto je baš njihov poslovni softver najbolji, moći ćete da saznate konkretne stvari koje se tiču samo vašeg biznisa, i toga da li bi njihov softver bio u mogućnosti da reši vaše zahteve.

 

Sklapanje ugovora za poslovni softver

 

U najvećem broju slučajeva, kada postižete dogovor sa softverskom kompanijom ili agencijom za koju ste se odlučili, na stolu će biti tri ugovora:

 

  • ugovor o softverskim licencama
  • ugovor o nadogradnji softvera
  • ugovor o implementaciji

 

O ugovorima se pregovara. Imajte to na umu. Jer ćete upravo kroz pregovore doći do rešenja kojim će obe strane biti zadovoljne. A što je još važnije - svoje interese ćete zaštititi. Ako se pojavi potreba za angažovanjem konsultanta koji bi vam pomogao u pregovaranju, angažujte ga. Može da se desi da ne razumete sve termine u ugovoru, kao i to da ne obratite pažnju na neke bitne stavke koje vam kasnije mogu biti od koristi.

 

Odluka mora biti ispravna

 

Obzirom da je poslovni softver nešto što otprilike ima životni ciklus od 7 do 10 godina, onda možemo reći da u tom vremenskom okviru nemate mesta za grešku. Ulažete u bitnu stvar koja će unaprediti vaše poslovanje i koja će vaš biznis podići na viši nivo. Fokus mora biti na funkcionalnosti softvera kada donosite odluku. Isto tako, morate voditi računa i o budućnosti tehnoloških procesa, jer želite poslovni softver koji će vam trajati (pa hajde recimo to ovako) što duže, i na koji se vaš biznis može potpuno osloniti. Na kraju, ne kupujete samo softver, već ulazite u partnerstvo i sa softverskom kompanijom koja će vršiti implementaciju, koja je jednako bitna kao i kvalitet samog softvera.

 

Iz svega navedenog jasno možete videti koliko je odluka koju donosite bitna. Slobodno možemo reći i da spada u stratešku odluku koju morate doneti. Zato je nemojte doneti sami, već konsultujte profesionalce koji će biti tu da vam pomognu. SVM – Ujedinjena poslovna rešenja iza sebe imaju veliki broj zadovoljnih klijenata, koji su uz naša rešenja svoje poslovanje unapredili. Iskoristite i vi tu priliku.

Komentari (0)

Trenutno nema komentara na ovu temu ...

Ostavi komentar

Molimo vas da pravilno unesete prikazanu reč.