Standardne knjigovodstvene usluge - KEP

 

izrada kepu knjigeOvo je jedna od najčešće osporavanijih tema u našoj struci: "KEP knjiga". Bilo u veleprodaji, bilo u maloprodaji (Nekadašnja Trgovačka knjiga), odnedavno je na snazi Uredba o načinu evidentiranja promena kroz KEP, prema kojoj više nema dileme kako se u praksi ova knjiga evidentira. SVM - ujedinjena poslovna rešenja iz Beograda uvek insistira na obučavanju i obnavljanju znanja svojih zaposlenih, da bi ovakve knjigovodstvene usluge mogli precizno da pružimo našim klijentima.

 

Pet godina nakon početka primene Zakona o porezu na dodatu vrednost u Pravilnik o evidenciji prometa robe i usluga uneta je odredba prema kojoj se u kolonu 4 Zaduženje Obrasca KEP knjiži zaduženje obveznika u tom objektu - prodajnom mestu i to tako što obveznici-trgovci u Kolonu 4 upisuju vrednost nabavljene (zaprimljene) robe i to za trgovinu na malo po maloprodajnim cenama, a za veleprodaju, po veleprodajnim cenama, na temelju kalkulacija, sa porezom na dodatu vrednost, ako je trgovac obveznik u sistemu PDV. Specijalno, ukoliko se zalihe vode po nabavnim cenama, zaduženje u koloni 4 obrasca KEP mogu se vršiti po tim cenama.

 

Na ovaj način je razrešena dugotrajno prisutna nepotrebna dilema da li se zaduženje u evidencijama o trgovini na veliko može vršiti po nabavnim ili prodajnim cenama, kao i da li se vrši sa ili bez poreza na dodatu vrednost .

 

Ukoliko se koristi mogućnost koju donose izmene i dopune Pravilnika o evidenciji prometa u knjizi KEP, prilikom knjiženja prodaje robe, koja u koloni 5 obavezno mora biti knjižena po prodajnim cenama sa PDV-om, razliku između prodajne vrednosti sa PDV i nabavne vrednosti prodate robe se paralelno mora knjižiti u koloni 4.

 

KEPU - Izvor čestih nesuglasica

 

Kada je 21. oktobra 1996. godine objavljen originalni tekst Pravilnika o evidenciji prometa robe i usluga (Službeni glasnik RS br. 45/96), njime je propisano da se u trgovini na veliko zaduženje vrši po veleprodajnim cenama. Tad su na snazi bili propisi vezani za Zakon o porezu na promet, a promet na veliko je bio oslobođen plaćanja poreza ukoliko je kupac vršio nabavku na osnovu odgovarajuće "izjave" koja je davala pravo na oslobođenje poreza. Zato se nikada nije postavljalo pitanje da li veleprodajna cena sadrži porez na promet. Od uvođenja Zakona o PDV-u, porez na promet prestaje da se primenjuje, a vođenje KEPU postaje predmet čestih nesuglasica u ovoj branši. Knjigovodstvene agencije su postupale prema različitim mišljenjima, koja su često bila predmet diskusije. Konačno, 2015. godine KEPU je ukinut za društva koja vode dvojno knjigovodstvo, a KEPU postaje KEP, i obavezan je još u maloprodaji.
 

Izrada KEP knjige - cena usluge

 

Cena za ove usluge pre svega zavisi od toga da li koristite naš poslovni softver ili ne jer samim tim se značajno umanjuje posao prekucavanja podataka u poslovni softver sistem od strane knjigovodstva . Cena takođe zavisi od broja ulaznih i izlaznih faktura, Takođe na cenu može da utiče i to da li se firma bavi spoljnom trgovinom, broja maloprodajnih objekata itd. Naravno, cena usluge zavisi i od toga da li je potencijalno preduzeće korisnik još nekih od naših usluga iz paketa ujedinjenih poslovnih rešenja, u kom slučaju se pravi poseban aranžman u zavisnosti od odabranih usluga.

Komentari (56)

aleksandar knezevic on 09.05.2015 08:05

Postovani,
Mi se bavimo prometom elektricne energije i prirodnog gasa, gde nemamo uopste zalihe, sto nabavimo istog momenta i prodamo, tako da se sve knjizi iskljucivo u finansijskom knjigovodstvu (nabavka direktno na troskove nabavke prodate robe, a prodaja na prihode od prodaje)...Pitam se da li mi treba da vodimo knjigu Kepu, i kako bi to uopste vodili.

S postovanjem,

Aleksandar

Odgovori

SVM Support on 11.05.2015 12:09

Poštovani Aleksandre,
Kako je promet električne energije promet robe, a KEPU je skraćenica od Knjiga evidencije prometa (roba) i usluga, to morate i vi voditi Kepu. Za svaki ulazni promet, uvedite jedan red u koloni Zaduženje, a odmah potom i jedan red u koloni Razduženje, kako vidimo po onom što pišete, sa istim iznosom kao i u koloni Razduženje.

Odgovori

Marko Markovic on 18.05.2023 07:09

Poštovani,
Imam klijenta koji se bavi trgovinom preko interneta. Nakon što nabave robu i uradi se kalkulacija iznos se upiše na zaduženje KEP knjige i sad na stanju imamo iznos od npr. 10 000 dinara. Kada se roba proda za iznos od 5000 dinara, isključivo preko bexa sa kojim imaju ugovor od bexa dobiju uplatu pazara od 5500 dinara, jer iznos troškova koji plaća kupac bex uplaćuje zajedno sa prodatom robom na njihov račun. Na 15 dana bex izdaje fakturu pa se tih 500 dinara uplaćuje bexu zajedno sa ostalim troškovima dostave. Kako u tom slučaju pravilno voditi KEP knjigu?

Dragana Pavlovic on 28.05.2015 10:27

Postovani,
Da li je stomatoloska ordinacija u obavezi da vodi KEPU knjigu za izvrsene usluge?
S postovanjem

Odgovori

SVM Support on 28.05.2015 17:04

Poštovana Dragana,
Obzirom da stomatološka ordinacija vrši promet stomatoloških usluga, obavezna je da vodi KEPU (Knjiga evidencije prometa i usluga - dakle i usluga).

Odgovori

Gordana Raicvic on 28.02.2023 17:18

Dobar dan, da li restoran mora.da.vodi kmjigu evidencija.prometa i usluga i knjigu evidencije prometa? Sta upisujem u knjigu prometa (racune za kupljenu robu, racume za gorivo ....)?
Hvala.

Sasa on 09.07.2015 00:32

@SVM Support - "...Stomatoloska ordinacija..."
Postovani - Nazalost ali vase tumacenje nije tacno! KEPU evidencija se vodi za "Promet robe i USLUGA U PROMETU ROBE..." a ne za usluge. Usluzne radnje koje se ne bave trgovinom NE VODE KEPU evidenciju.
Pozdrav!

Odgovori

Zorica Tucovic on 17.10.2020 01:52

U pitanju je proizvodnja i robu dostavljamo i fakturišem naloprodajnim objektima Mercator i u sistemu smo pdv. Pored toga hoćemo da započne o online prodaju naših pfoizvoda
Razumela sam da smo u obavezi da vodimo KEPO knjigu ali je moje pita nje da li i magacin gotovog proizvoda za online prodaju i radni nalozi moraju da budu odvojeni od istih proizvoda koje prodajemo lancima. Hvala

SVM Support - korekcija za Draganu on 10.07.2015 21:05

Poštovana Dragana,
Sasa je u pravu: evo potpunog objašnjenja i izvinjavamo se na ishitrenom neproverenom odgovoru:
"Na osnovu člana 1. Pravilnika o evidenciji prometa robe i usluga ("Sl. glasnik RS", br. 45/96, 48/96 ispr., 9/97, 6/99, 109/2009, 7/2010) privredna društva i druga pravna lica i preduzetnici koji obavljaju promet robe ili vrše usluge u prometu robe, vode evidenciju o primljenoj i prodatoj, odnosno isporučenoj robi i izvršenim uslugama u knjizi evidencije prometa i usluga - Obrazac KEPU.
Vezano uz to, članom 5. Zakona o uslovima za obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijskom nadzoru ("Sl.glasnik RS", br. 39/96, 20/97, 46/98, 34/2001 - dr. zakon, 80/2002 - dr. zakon i 101/2005 - ) je propisano koje su to usluge u prometu robe i evo navodimo ih: to su agencijske, posredničke, zastupničke, komisione, berzanske, usluge skladištenja, otpremanja i dopremanja robe, usluge kontrole kvaliteta i kvantiteta robe, usluge osiguranja robe, usluge ekonomske propagande i promocije, usluge tržnice i druge usluge uobičajene u prometu.
Kako je u članu 5. Zakona navedeno ekspicitno koje su to usluge u prometu robe, a to nisu usluge stomatologa (niti frizera niti automehaničara npr) to je zaključak da vaše usluge ne spadaju u usluge u prometu robe. Dakle, stomatolozi nisu u obavezi da vode KEPU knjigu !
Još jednom se izvinjavamo !

Odgovori

Olgica Maksimović on 19.11.2015 19:41

BRAVO!!! za izvinjenje!
Profesionalno, lišeno sujete i pošteno!
Zaslužujete poštovanje, a sada ću da pažljivo razgledam vaš sajt :)

Odgovori

Radisa R on 23.11.2015 19:21

Pozdrav. Od skoro sam otvorio servis za popravku automobila. Primarna delatnost mi je odrzavanje i popravka motornih vozila. Morao sam jednoj firmi da radim preko racuna. Narucio delove,knjigovodja mi je uradio kalkulaciju i u KEPU upisao da mi je zaduzenje na pr.30.000. E sada me zanima kada budem uradio toj firmi auto da li u produzetku gde u koloni pise "razduzenje" pisem ono sto sam otkucao na fiskalnoj racunajuci te delove i rad? Ili treba da pisem novu stavku ispod kalkulacije koja firma je u pitanju i uplacen novac?

Odgovori

Support on 24.11.2015 11:47

Radisa,
Treba da pisete novu stavku u koloni Razduzenje, dakle ispod reda gde je kalkulacija, i to za celokupan pazar koji ste tog dana kucali preko fiskalnog racuna. Ako ste tog dana imali samo taj racun, onda je vas celokupni pazar taj racun. Neke firme pazar razdvajaju po nacinima placanja, pa se za virman pise jedan red, za gotovinu drugi red, za karticna placanja treci red itd.

Odgovori

Miša on 04.01.2016 15:24

Imam proizvodnju elektronike za rasvetu, VP i obveznik sam PDV i vodim prosto knjigovodstvo. Ako bi radio servis za fizička lica, da li moram da izdajem fiskalni račun?Takođe, da li moram da pravim MP kalkulaciju cene za ono što ugrađujem pri popravci ili prodajem kupcu (baterije i sl.) ili da pri servisu ugrađujem materijal po nabavnoj ceni i naplatim uslugu servisa po nekom normativu?

Odgovori

SVM Support on 06.01.2016 10:03

Mišo,
1. MP kalkulaciju za potrebe ugradnje pri popravci nema potrebu da pravite, jer ugradnja nije prodaja, tj. vi delove ugrađujete kao zamenske, pa smatramo da je ispravnije ugraditi materijal po nabavnoj ceni a naplatiti uslugu servisa. Ako na servisnom nalogu ili računu navodite prodajnu cenu delova koje ugrađujete, onda ih vi i prodajete, sem što ih ugrađujete, i onda treba praviti MP kalkulaciju prodajne cene za delove.
2. Na osnovu UREDBE O ODREĐIVANJU DELATNOSTI KOD ČIJEG OBAVLJANJA NE POSTOJI OBAVEZA EVIDENTIRANJA PROMETA PREKO FISKALNE KASE, a obzirom da ste naveli da vodite prosto knjigovodstvo (a ne da ste paušalni obveznik poreza), vaša delatnost servisa nije izuzeta od izdavanja fiskalnog računa za fizička lica.

Odgovori

Dora Dakic on 06.10.2017 09:07

Imam preduzetnika koji je otvorio Pet Shop, trgovina na malo hranom za kućne ljubimce. Moje pitanje je da li mogu da ga vodim kroz prosto knjigovodstvo?

Odgovori

SVM Support on 06.10.2017 10:25

@Dora Dakic,
Preduzetnik sam bira da li će da vodi prosto ili dvojno knjigovodstvo. Ne postoje uslovi zbog kojih neki preduzetnik mora da vodi dvojno knjigovodstvo, ali ga u slučaju maloprodajnog objekta mi preporučujemo.

Vera Milojevic on 20.10.2017 03:01

Postovani,
Zanima me,kako se u Kep evidentira povracaj pdv-a na koji imaju pravo ambasadori i clanovi njihovih porodica? Da li se dnevni pazar samo umanji za tu sumu ili se evidentira u posebnoj koloni?
Hvala unapred!

Odgovori

SVM Support on 20.10.2017 17:29

@Vera Milojevic,
Po našem mišljenju, dnevni pazar se umanji za tu sumu, jer je to korekcija razduženja iz zakonskih razloga.

Dragana Ristic Stosic on 27.11.2018 13:28

Zanima me da ukoliko firma ima svoj softver u kojem ubacujemo sve podatke koji se ubacuju u KEPU knjigu,pa me zanima da li moramo voditi i KEPU knjigu mimo toga.
Hvala unapred na odgovoru.

Odgovori

SVM Support on 27.11.2018 14:10

@Dragana Ristic Stosic,
Nije propisano kako će se voditi KEP: da li kroz softver ili ručno.
Morate imati KEP u prodajnom objektu, shodno pravilniku o evidenciji prometa. Po nama, može da se vodi kroz softver, ali da bude dostupna na zahtev inspekcijskog organa.

Evo člana 10, tog pravilnika.
"...Knjiga evidencije se vodi u pisanom obliku, ručno ili elektronski, tako da omogućava uvid i kontrolu prometa.
Trgovac numeriše stranice Knjige evidencije, vrši sabiranje iznosa na svakoj strani i tako dobijeni iznos prenosi na sledeću stranu, kao donos sa prethodne strane.
Kada se Knjiga evidencije vodi elektronski, radi dostupnosti evidencije nadležnim kontrolnim organima, na njihov zahtev, vrši se štampanje podataka..."

Marija on 23.04.2019 12:36

Postovani,
Da li se vodi KEP knjiga za usluge npr, frizerske usluge, automehanicarke usluge, igraonice koje pruzaju usluge cuvanja dece na sat?

Odgovori

SVM SUPPORT on 23.04.2019 22:59

@Marija,
Ne. Knjiga evidencije prometa (KEP) vodi se posebno za svako prodajno mesto, prodajni objekat i drugo prodajno mesto na kojem se obavlja trgovina na malo (samo trgovina na malo!, a ne i na veliko), pružaju komisione usluge i vrši otkup poljoprivrednih proizvoda i domaćih životinja.
Pošto frizer, automehaničar, čuvanje dece nisu komisione usluge, ne postoji obaveza vođenja ove knjige prometa.

Kristina Bognar on 24.05.2019 20:11

Postovani, imam firmu koja se bavi proizvidnjom i ugradnjom pvc stolarije . Moje pitanje je koje knjige moram da vodimo?

Odgovori

SVM SUPPORT on 27.05.2019 15:54

@Kristina,

Ako pružate usluge fizičkim licama tj. pravite promet na malo, onda treba da vodite KEP.
Za spisak ostalih obaveznih knjiga, moramo da imamo još informacija da bismo dali potpun odgovor.

Dragana Anasonovic on 21.08.2019 01:34

POSTOVANI
Uakoro otvaram frizerski salon i bavicemo se i make up_om
Zanima me da li je potreban knjigovodja i sta je potrebno od knjiga da vodi da bih eto.znala od prilike
Hvala unapred

Odgovori

SVM SUPPORT on 22.08.2019 01:56

@Dragana Atanasković,
ako ste registrovali frizerski salon kao preduzetnika sa paušalnim oporezivanjem, nije potrebno voditi poslovne knjige. U svim ostalim slučajevima jeste. Šta je potrebno da vodi od knjiga zavisi takođe od toga da li je preduzetnik paušalac ili ne. Ako nije, onda je potrebno voditi dvojno knjigovodstvo (šta to tačno znači, upućujemo vas na knjigovođu). Ako jeste paušalac, onda je potrebno voditi samo KPO .

Jana Subotin on 07.09.2019 19:43

Postovani, da li centar stranih jezika mora da ima knjigovodju? Trenutno imamo i vodimo se pod dvojno knjigovodstvo ali me interesuju i druge opcije.
Hvala

Odgovori

SVM SUPPORT on 19.10.2019 11:18

@Jana Subotin,
Ako vodite dvojno knjigovodstvo, preporučuje se da imate knjigovođu, tako reći nužno je, ali možete sve i sami obaviti ako umete.
Centar za strane jezike vrši usluge edukacije i može biti paušalno oporezovan, dakle može da ne vodi knjige, ali čak i kao paušalno oporezovan preduzetnik mora da vodi bar jednu knjigu KPO. Ovaj komentar je dakle primereniji nekoj drugoj temi, jer se u ovoj temi priča o KEP, a ne o KPO knjizi.

magda kuburić on 13.03.2020 02:19

Poštovani, da li je knjigovodja u zakonskoj obavezi da klijentu vodi i dostavlja KEP knjigu?

Odgovori

SVM SUPPORT on 28.03.2020 09:07

@Magda Kuburic,
Knjigovodja i klijent svoje obaveze definišu ugovorom tj. saglasnošću volja dveju strana. Ugovor može biti u pismenoj ili u usmenoj formi.
Jedan od elemenata ugovora može biti i sastavljanje KEP, ali to nije zakonska obaveza knjigovođe.

Aleksandra mitric on 03.06.2020 16:16

Postovani otvorila sam doo preduzece a delatnost mi je frizerski salon,knjigovodju imam ali me zanima koje knjige ja treba da imam u salonu ,imam knjigu evidencije dnevnih izvestaja (zbog kase),da li mi jos nesto treba?

Odgovori

Admin sajta on 04.06.2020 08:40

@Aleksandra Mitic,
Predlog: Prvo proverite sa knjigovođom šta sve treba da imate od dokumenata u maloprodajnom objektu, pa nam dostavite komentar ovde, a onda ćemo mi dodati na tu listu ono što fali.

Vladislava on 14.09.2020 19:06

Postovani, imam registrovanu preduzetnicku radnju, proizvodnja proizvoda od drveta (sifra 1629), po zakonu samo sam donela odluku da cu se baviti i sifrom 4791( trgovina preko poste i interneta), tako da mogu da prodajem i fizickim licima, saljem robu postom i ne moram da imam fiskalnu kasu. Sad me interesuje da li moram da vodim KEP knjigu, s obzirom da sam proizvodnja nema mi neke logike da sama sebi pravim kalkulaciju koju unosim u KEP knjigu, druge proizvode ne prodajem vec iskljucivo ono sto proizvedem. Hvala

Odgovori

Admin sajta on 15.09.2020 09:56

@Vladislava,

Trgovac koji obavlja trgovinu na malo posredstvom pošte ili putem interneta dužan je da vodi posebnu evidenciju na Obrascu KEP na nivou celokupnog svog prometa u trgovini van prodajnog objekta.
Što se tiče kalkulacije ulaza za KEP, kao i kod svake proizvodnje: na osnovu dostave gotovih proizvoda tj. nakon završenog radnog naloga, po MP ceni, kreira se zaduženje u KEP.

Ne mora da se promet evidentira preko fiskalne kase, ali ima jedna druga jednokratna obaveza.

Naime, pre otpočinjanja obavljanja delatnosti mora da se prijavi mesto na kojem vodi navedenu Knjigu evidencije, Ministarstvu trgovine na obrascu kooji je u te svrhe propisan. Proipisana je i e-mail adresa za prijavu KEP: kep@mtt.gov.rs .

Mirko Vasic on 17.09.2020 11:40

Poštovani,
Imam radnju registrovanu ako 4791 šifra delatnosti: tj. prodaja preko pošte ili interneta.
Da li ja treba da imam KEP knjigu u radnji, obzirom da nemam maloprodajni objekat?

Odgovori

Admin sajta on 17.09.2020 11:44

@Mirko Vasic,

Da, potrebno je da vodite KEP, bez obzira što nemate maloprodajni objekat. Potrebno je čak i da prijavite adresu ministarstvu trgovine na poseban mejl za te svrhe: kep@mtt.gov.rs.
Štaviše, pre otpočinjanja obavljanja te delatnosti morate da prijavite mesto na kojem vodite navedenu Knjigu evidencije Prometa (KEP).

Zorica Tucović on 29.10.2020 13:51

U pitanju je proizvodnja i robu dostavljamo i fakturišem naloprodajnim objektima Mercator i u sistemu smo pdv. Pored toga hoćemo da započne o online prodaju naših pfoizvoda
Razumela sam da smo u obavezi da vodimo KEPO knjigu ali je moje pita nje da li i magacin gotovog proizvoda za online prodaju i radni nalozi moraju da budu odvojeni od istih proizvoda koje prodajemo lancima. Hvala

Odgovori

Admin sajta on 29.10.2020 13:55

@Zorica Tucović,
Radni nalozi sigurno ne moraju da budu odvojeni.
Magacin gotovih proizvoda - mora. KEP se vodi po svakom maloprodajnom objektu zasebno, a ovaj "online" je zaseban objekat.
Dovoljno je da pravite Zaduženje u KEP online magacina međuskladištenjem sa magacina gotovih proizvoda koji služi za offline prodaju trgovačkim lancima na magacin gotovih proizvoda za ovaj poseban KEP.

Marija Talovic on 21.11.2020 20:05

Postovane kolege,

Imam pitanje vezano za vodjenje apoteke, ja je vodim samo finansijski, u pitanju je preduzetnik i u sistemu je pdv-a, zanima me kada apoteka izdaje fakturu RFZO (da li je pravilno da to bude evidentirano kao kupac konto 2040), kroz DI mi prolazi participacija i ucesce gradjana na koje placam pdv medjutim to mi se opet pojavljuje kroz fakturu za RFZO pa moj klijent duplo placa pdv na par i ucesce gradjana, konkretno me muci participacija i ucesce gradjana koje mi se pojavljuje dva puta?

Odgovori

Admin sajta on 23.11.2020 18:57

@Marija Talovic,
Kad apoteka izdaje fakturu RFZO, nema smetnji da kupca evidentirate na kontu 2040.
Po našem mišljenju, mora postojati osnov u zakonu o PDV kojim biste mogli da se oslobodite jednog od ta dva PDV-a.
Ovo treba potražiti u pravilnicima vezanim za Zakon o PDV.

Sasa on 10.01.2022 14:39

Postovani,

Kao preduzetnik zelim da se upustim u prodaju posredstvom poste i interneta, sifra 49.71. Pod ovom sifrom nije moguce pausalno oporezivanje. Da li osim ulaska u sistem PDV-a postoji jos alternativa, a koje su u skladu sa zakonom? Odnosno da li bas, ako ne mogu biti pausalac, moram da udjem u sistem PDV-a? Pronasao sam dosta zbunjujucih tekstova na internetu o tome da u slucaju nemogucnosti da budem pausalno oporezovan, nisam u obavezi da udjem u sistem PDV-a.

Unapred se zahvaljujem na odgovoru.

Odgovori

Admin sajta on 18.01.2022 07:33

@SASA
Ako niste paušalac, to ne znači da morate u sistem PDV-a. U PDV se po sili moranja ulazi tek kada godišnji promet dostigne 8.000.000,00 dinara.
Vi možete biti preduzetnik knjigaš bez ulaska u PDV.

Sanja S. on 08.06.2022 18:04

Postovani,
Ukoliko se bavim uslugama zakupa studija, snimanja, montaze i slicnih usluga u studiju da li je potrebno voditi KEPU odnosno KEP knjigu?

Odgovori

Admin sajta on 11.07.2022 06:20

@Sanja
Ukoliko vodite knjige, onda vodite i KEP knjigu, ukoliko ste paušalac onda vodite KPO knjigu.

Suzana on 04.07.2022 07:57

Postovani,
Da li centar za strane jezike koji je pausalno oporezovan i nije u PDV-u mora da vodi KEP ili KPO knjigu?
Hvala

Odgovori

Admin sajta on 11.07.2022 06:36

@Suzana

KPO

Miodrag on 13.10.2022 14:21

Pozdrav interesuje me sledeca situacija , kako je novom fiskalizacijom omogućeno ponistavanje računa za promet kao i računa za refundaciju interesuje me kako se knjiži u KEP knjizi situacija kada izdajemo /ponistavamo račun za refundaciju tj za refundaciju smo izdali račun za refundaciju sa svojim PIB-om kako je i navedeno u tehničkom vodiču. Da li se knjiži onda kao plus stavka u koloni razduženje posto se predhodno izdata refundacija koja se ponistava knjižila kao minus crvena stavka u koloni razduženje.

Hvala

Odgovori

Admin sajta on 18.10.2022 07:48

@Miodrag
Ako ste pogrešno izdali Racun refundaciju, jedini način da ga poništite je da izdate novi račun sa identičnim sadržajem da bi se refundacija poništila.

Admin sajta on 18.10.2022 07:49

@Miodrag
Knjiženje ide upravo kako ste opisali.

vesna @ on 08.11.2022 11:50

Da li paisalac ,proizvodjac vina , mora da vodi KEP knjigu, vino prodaje i ima fiskalnu kasu.
Sta je ulaz u KEP , ne vodimo neko materijalno knjigovodstvo, nemamo knjigovodju.

Odgovori

Admin sajta on 17.11.2022 07:48

@Vesna
Obavezni ste da vodite KEP knjigu. Više detalja možete pročitati na sledećem sajtu:
https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_evidenciji_prometa.html

Zoran on 27.12.2022 13:53

Ukoliko radnja ima trošak goriva za nabavku robe (STR u pitanju) osim u Knjizi prihoda i rashoda da li još negdje prikazujemo rashod?Napr evidentira li se bilo kako osim toga čak i kroz KEPU?

Odgovori

Admin sajta on 07.02.2023 14:59

@Zoran
Samo u knjizi rashoda i prihoda se evidentiraju troskovi.

Marko Marković on 18.05.2023 08:52

Poštovani,
Imam klijenta koji se bavi internet trgovinom. Interesuje me kako voditi KEP knjigu kada on posluje samo preko bexa sa kojima ima zaključen ugovor, pa na iznos prodate robe njemu bex uz pazar uplati i troškove isporuke koje su naplaćene od kupca. Posle 15 dana bex izda fakturu gde se tada troškovi isporuke plate bexu.

Odgovori

Marko Marković on 18.05.2023 08:52

Poštovani,
Imam klijenta koji se bavi internet trgovinom. Interesuje me kako voditi KEP knjigu kada on posluje samo preko bexa sa kojima ima zaključen ugovor, pa na iznos prodate robe njemu bex uz pazar uplati i troškove isporuke koje su naplaćene od kupca. Posle 15 dana bex izda fakturu gde se tada troškovi isporuke plate bexu.

Odgovori

Admin sajta on 07.06.2023 09:43

@Marko

Vi treba da izdate račun sa troškovima dostave kurirske sluzbe i na taj način će vam KEP knjiga biti u ravnoteži. ili da izdate račun za robu posebno i posebno za uslugu dostave.

Ostavi komentar

Molimo vas da pravilno unesete prikazanu reč.

Zadovoljni Korisnici