logo

SR
  • Srpski
  • English
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
    • Standardne knjigovodstvene usluge
      • Osnivanje preduzeća
      • Glavna knjiga
      • Vođenje knjiga primljenih i izdatih računa (KPR i KIR)
      • Obračun PDV-a
      • Analitičke evidencije, dugovanja i potraživanja komitenata
      • Izrada i podnošenje prijava i odjava
      • Robno knjigovodstvo
      • Maloprodaja - knjigovodstvene usluge
      • Izrada kalkulacija veleprodaje i maloprodaje
      • Izrada KEP
      • Izrada platnog prometa
      • Blagajna
      • Obračun zarada
      • Obračun ostalih ličnih primanja
      • Evidencija osnovnih sredstava
      • Obračun kamata
      • Izrada periodičnih izveštaja
      • Izrada završnog obračuna
    • Posebne usluge i izveštaji
      • Vodjenje računovodstva po analitikama
      • Finansijska analiza poslovanja
      • Ocena boniteta i racio analiza
      • Izrada biznis plana i studije izvodljivosti
      • Priprema dokumentacije za dobijanje kredita
      • Procena vrednosti preduzeća i opreme
      • Sudska ekonomska veštačenja
  • Programi za poslovanje
    • ERP SVera
    • SAOP iCenter
    • SAOP miniMAX
    • Microsoft Dynamics Nav Express
  • Ujedinjena poslovna rešenja
    • Poresko savetovanje
    • Finansijsko savetovanje
    • Hardver i umrežavanje
    • Licenciranje softvera
    • Besplatan internet sajt
  • Uputstva
    • Tekstualna uputstva
    • Video uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
    • Cenovnik knjigovodstvenih usluga
    • Poslovni softver - cenovnik
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

Elektronske fakture sa stanovišta uštede

  • Početna
  • Blog
  • Elektronske fakture sa stanovišta uštede

Elektronske fakture sa stanovišta uštede

23.03.2015 Komentari: 0

Uskoro se navršavaju dve godine od uvođenja elektronskih faktura u Srbiji, kad su svi mediji izvestili da je poslata prva elektronska faktura. Događaj je najavljen kao početak jedne značajne promene u poslovanju, koja će omogućiti brže, lakše, pouzdanije i jeftinije fakturisanje. Ipak, danas ne možemo da kažemo da prelazak na elektronske fakture ide glatko i zadovoljavajućom brzinom. Nivo informisanosti i spremnosti privrednika da prihvate ovu novinu je i dalje daleko ispod očekivanog. A štetu od toga ima upravo privreda, koja i dalje nosi teret klasičnog načina fakturisanja.

 

Ideja vodilja prilikom uvođenja elektronske fakture bila je da se ubrza, pojeftini i olakša poslovanje. Na ovaj način bi se značajno smanjila mogućnost za greške i izbegli bi se izgovori da faktura nije stigla i da je to razlog što uplata nije izvršena.

 

Kako se elektronskim fakturama ostvaruje ušteda

 

Prelaskom na elektronske fakture drastično se smanjuju troškovi, a neke analize govore da je reč o 70 – 80 odsto manjim troškovima u odnosu na slanje papirnih faktura. Izdaci za slanje jedne obične fakture su štampanje, kovertiranje i poštanski troškovi. S obzirom na to da veće kompanije na mesečnom nivou pošalju ogroman broj faktura, ovaj trošak nikako nije zanemarljiv.

 

Dok kod nas još uvek nema preciznih podataka, u januaru je grupa autora sa Haselt Univerziteta u Belgiji napravila studiju sa konkretnim iznosima o tome kolika ušteda se ostvaruje primenom elektronskih faktura. Oni su izračunali da je belgijska privreda u toku 2013. godine potrošila 3,77 milijardi evra na slanje faktura. Ovaj iznos bi mogao da bude svega 1,46 milijardi da su te fakture slane elektronskim putem. Kokretnije, 3,77 milijardi evra je skoro 1 odsto bruto domaćeg proizvoda, a elektronske fakture bi utrošak smanjile na 0,38 odsto. U ovoj analizi se dalje navodi da velika većina privrednika ima pozitivno mišljenje o efikasnosti eletronskih faktura i o njihovim prednostima sa stanovišta uštede. Međutim, oni imaju dozu sumnje u bezbednost ovakvog načina poslovanja i smatraju da država mora da uradi više kako bi ih na pravi način informisala o prelasku na elektronsko fakturisanje.

 

Nema sumnje da se rezultati iz prakse belgijskih kompanija mogu primeniti i na Srbiju i da je potreba za edukacijom takođe još uvek velika.

 

Slanje elektronske fakture se svodi praktično na jedan klik u poslovnom programu. Već u narednom trenutku faktura je kod primaoca i on je, takođe jednim klikom, otvara, dalje procesuira ili arhivira. Na drugoj strani, slanje obične fakture ima mnogo više koraka, od štampanja, preko kovertiranja, pa do slanja i svaki od tih koraka sa sobom nosi i određene troškove.

 

U ovom tekstu osvrnuli smo se samo na aspekt uštede novca kod slanja fakture, a svakako da su ušteda vremena i povećanje efikasnosti podjednako bitni benefiti koje donosi prelazak na elektronske fakture. Opširnije o ostalim prednostima elektronske fakture čitajte ovde.

Komentari(0)
Ostavi komentar
Otkaži odgovor

Blog

  • Blog
  • Vesti
  • Obaveštenja
  • Intervjui
  • Knjigovodstvene agencije
  • Studije slučajeva
  • SVM u medijima
  • Povezani Članci
  • Optimizacija poslovn…
    28.09.2015
  • Elektronske fakture …
    25.12.2015
  • Zašto i mala preduze…
    20.05.2015
  • Elektronske fakture …
    11.09.2015
knjigovodstvene usluge logo
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
  • Programi za poslovanje
  • Ujedinjena poslovna rešenja
  • Uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

PRIJAVITE SE NA NAŠE VESTI

KONTAKTIRAJTE NAS

ADRESA:
Antifašističke borbe 24/17
11070 Novi Beograd

TEL:
+381 11 428-1618
+381 60 6476-109


E-MAIL: 
office@svera.rs

Delatnost rada: Knjigovodstvene usluge Poslovni softveri Izrada biznis plana Knjigovodstvena agencija ERP rešenja Finansijsko savetovanje Poresko savetovanje Knjigovodstvene agencije Izrada završnog računa Knjigovodstvo Agencija za knjigovodstvo Vodjenje knjiga Poslovni program Obračun PDV-a Cene knjigovodstvenih usluga Procena vrednosti preduzeća Računovodstvene usluge Otvaranje firme

 

SEO i internet marketing by Wbsdigital