logo

SR
  • Srpski
  • English
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
    • Standardne knjigovodstvene usluge
      • Osnivanje preduzeća
      • Glavna knjiga
      • Vođenje knjiga primljenih i izdatih računa (KPR i KIR)
      • Obračun PDV-a
      • Analitičke evidencije, dugovanja i potraživanja komitenata
      • Izrada i podnošenje prijava i odjava
      • Robno knjigovodstvo
      • Maloprodaja - knjigovodstvene usluge
      • Izrada kalkulacija veleprodaje i maloprodaje
      • Izrada KEP
      • Izrada platnog prometa
      • Blagajna
      • Obračun zarada
      • Obračun ostalih ličnih primanja
      • Evidencija osnovnih sredstava
      • Obračun kamata
      • Izrada periodičnih izveštaja
      • Izrada završnog obračuna
    • Posebne usluge i izveštaji
      • Vodjenje računovodstva po analitikama
      • Finansijska analiza poslovanja
      • Ocena boniteta i racio analiza
      • Izrada biznis plana i studije izvodljivosti
      • Priprema dokumentacije za dobijanje kredita
      • Procena vrednosti preduzeća i opreme
      • Sudska ekonomska veštačenja
  • Programi za poslovanje
    • ERP SVera
    • SAOP iCenter
    • SAOP miniMAX
    • Microsoft Dynamics Nav Express
  • Ujedinjena poslovna rešenja
    • Poresko savetovanje
    • Finansijsko savetovanje
    • Hardver i umrežavanje
    • Licenciranje softvera
    • Besplatan internet sajt
  • Uputstva
    • Tekstualna uputstva
    • Video uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
    • Cenovnik knjigovodstvenih usluga
    • Poslovni softver - cenovnik
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

Zašto i mala preduzeća treba da pređu na elektronske fakture

  • Početna
  • Blog
  • Zašto i mala preduzeća treba da pređu na elektronske fakture

Zašto i mala preduzeća treba da pređu na elektronske fakture

20.05.2015 Komentari: 0

Kada se govori o elektronskim fakturama, uglavnom se kao primer pominje praksa velikih kompanija. Sa stanovišta uštede, elektronske fakture su se u praksi pokazale kao izuzetno rešenje, jer kompanije ostvaruju i do 80 odsto uštede u odnosu na troškove „manuelnog“ fakturisanja. Ušteda se meri kada se ukupan trošak za slanje jedne fakture pomnoži sa brojem poslatih faktura. A troškovi slanja papirne fakture podrazumevaju štampu, kovertiranje i poštarinu. Za kompanije koje na godišnjem nivou šalju ogroman broj faktura, sredstva uložena za digitalizaciju procesa se vraćaju veoma brzo.

 

Za prelazak na elektronske fakture potrebno je obezbediti određene uslove, pre svega softversku podlogu. Upravo to je rezlog što su za sad, čak i u razvijenim zemljama, mala preduzeća izopštena iz priče o eletronskom fakturisanju. Vlasnici malog biznisa se opravdano pitaju: „Koliko bih faktura ja trebalo da pošaljem kako bi mi se isplatilo ulaganje u prelazak na elektronske fakture“. Ali praktična strana automatizacije ovog poslovnog procesa je ista i za male i za velike firme, samo što kod velikih kompanija uloženi novac bude brže „vraćen“.

 

Digitalizacija nikada nije besplatna. Za prelazak na elektronske fakture potrebno je imati odgovarajući poslovni program. Za digitalizaciju ostale dokumentacije potreban je i skener, a za uspostavljanje zaokruženog sistema ERP program. Međutim, sem inicijalnih troškova, elektronske fakture ne zahtevaju nikakva dodatna ulaganja. S druge strane, ušteda počinje da se otvaruje od prvog dana kad prestane slanje faktura poštom. Nema više potrebe za kupovinom papira za štampanje, nema zamene tonera na štampaču, nema koverti, odlazaka u poštu i nema šlaćanja poštarine. To onda znači da nema ni registratora i internih arhiva.

 

E-fakture omogućavaju preglednije poslovanje

 

Još jedna prednost elektronskih faktura čiju pozitivnu stranu mogu da osete i mala i srednja preduzeća je bolja kontrola poslovanja. Sa eletronskim fakturama se proces plaćanja ubrzava, pa neka itraživanja ukazuju da je sa 17 dana, koliko je bilo potrebno za plaćanje obične fakture, taj period kod elektronske smanjio na samo 3 dana, što je fantastično skraćenje vremena za 82%. Uz pomoć e-faktura rukovodioci preduzeća imaju bolje podatke u realnom vremenu. Sve eventualne greške se mnogo brže uočavaju i brže rešavaju.

Komentari(0)
Ostavi komentar
Otkaži odgovor

Blog

  • Blog
  • Vesti
  • Obaveštenja
  • Intervjui
  • Knjigovodstvene agencije
  • Studije slučajeva
  • SVM u medijima
  • Povezani Članci
  • Optimizacija poslovn…
    28.09.2015
  • Elektronske fakture …
    25.12.2015
  • Kako elektronske fak…
    12.05.2015
  • Elektronske fakture …
    11.09.2015
knjigovodstvene usluge logo
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
  • Programi za poslovanje
  • Ujedinjena poslovna rešenja
  • Uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

PRIJAVITE SE NA NAŠE VESTI

KONTAKTIRAJTE NAS

ADRESA:
Antifašističke borbe 24/17
11070 Novi Beograd

TEL:
+381 11 428-1618
+381 60 6476-109


E-MAIL: 
office@svera.rs

Delatnost rada: Knjigovodstvene usluge Poslovni softveri Izrada biznis plana Knjigovodstvena agencija ERP rešenja Finansijsko savetovanje Poresko savetovanje Knjigovodstvene agencije Izrada završnog računa Knjigovodstvo Agencija za knjigovodstvo Vodjenje knjiga Poslovni program Obračun PDV-a Cene knjigovodstvenih usluga Procena vrednosti preduzeća Računovodstvene usluge Otvaranje firme

 

SEO i internet marketing by Wbsdigital