logo

SR
  • Srpski
  • English
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
    • Standardne knjigovodstvene usluge
      • Osnivanje preduzeća
      • Glavna knjiga
      • Vođenje knjiga primljenih i izdatih računa (KPR i KIR)
      • Obračun PDV-a
      • Analitičke evidencije, dugovanja i potraživanja komitenata
      • Izrada i podnošenje prijava i odjava
      • Robno knjigovodstvo
      • Maloprodaja - knjigovodstvene usluge
      • Izrada kalkulacija veleprodaje i maloprodaje
      • Izrada KEP
      • Izrada platnog prometa
      • Blagajna
      • Obračun zarada
      • Obračun ostalih ličnih primanja
      • Evidencija osnovnih sredstava
      • Obračun kamata
      • Izrada periodičnih izveštaja
      • Izrada završnog obračuna
    • Posebne usluge i izveštaji
      • Vodjenje računovodstva po analitikama
      • Finansijska analiza poslovanja
      • Ocena boniteta i racio analiza
      • Izrada biznis plana i studije izvodljivosti
      • Priprema dokumentacije za dobijanje kredita
      • Procena vrednosti preduzeća i opreme
      • Sudska ekonomska veštačenja
  • Programi za poslovanje
    • ERP SVera
    • SAOP iCenter
    • SAOP miniMAX
    • Microsoft Dynamics Nav Express
  • Ujedinjena poslovna rešenja
    • Poresko savetovanje
    • Finansijsko savetovanje
    • Hardver i umrežavanje
    • Licenciranje softvera
    • Besplatan internet sajt
  • Uputstva
    • Tekstualna uputstva
    • Video uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
    • Cenovnik knjigovodstvenih usluga
    • Poslovni softver - cenovnik
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

Elektronske fakture – modeli i saveti pri njihovom uvođenju

  • Početna
  • Blog
  • Elektronske fakture – modeli i saveti pri njihovom uvođenju

Elektronske fakture – modeli i saveti pri njihovom uvođenju

11.09.2015 Komentari: 0

Postoji nekoliko modela i načina primene elektronskih faktura, a mi ćemo na ovom mestu da vam pomenemo najčešće korišćene modele. Suštinski, razlikuju se dva osnovna modela elektronskih faktura:

 

  • Direktni model (podrazumeva razmenu elektronskih faktura bez posrednika)
  • Indirektni model (posrednik je uključen u proces razmene elektronskih faktura)

 

Direktni model


Kod direktnog modela razlikuje se direktan model sa dobavljačem, kod kog dobavljač šalje putem raznih kanala, kao što su web, e-mail, sms, elektronske fakture svojim kupcima ili obezbeđuje portal preko kog kupci mogu pregledati i preuzeti fakture u formatima koje je dobavljač obezbedio. Ti formati mogu biti PDF, EDI, XML i drugi. Ovaj slučaj je karakterističan kod velikih izdavalaca faktura, kakvi su na primer internet i hosting provajderi, telekomunikacioni operateri ili javna preduzeća. Takođe, na drugoj strani imamo situaciju i kada veliki primalac faktura obezbeđuje sistem za elektronski prijem faktura u definisanom formatu. Uz pomoć tog sistema se direktno vrši unos pristiglih faktura, što u velikoj meri štedi vreme i, sto je najvažnije, izbegavaju se greške u unosu.

 

Indirektni model


Karakteristično za indirektni model je to da, i primalac i izdavalac koriste jedinstveni specijalizovani servis za razmenu elektronskih faktura. Takav model je poznat i pod imenom mrežni model. On obezbeđuje sigurnu razmenu, slanje i isporuku, arhiviranje, autentičnost i integritet. Autentičnost se postiže putem kvalifikovanog elektronskog potpisa. U ovom slučaju, obe strane imaju zadatak da, nezavisno od njihove veličine, obezbede integraciju svojih postojećih poslovnih sistema sa formatom koji zahteva specijalizovani servis.

 

Kada je reč o formatima elektronskih faktura, tu su najrasprostranjeniji PDF, EDI i XML koji je elektronski potpisan. Mogu se primenjivati i ostali formati, ali se ne uklapaju svi u definiciju elektronske fakture. U praksi se sreću razni formati, a na kraju krajeva mogu se praviti i u bilo kom tekst-editoru, samo je bitno da ispunjavaju kriterijume elektronske fakture.

 

Na šta obratiti pažnju pri uvođenju e-faktura

 

Prvo i osnovno pitanje glasi, da li vaš softver koji koristite podržava elektronske fakture? Odgovor na ovo pitanje se ne može svesti na jednu reč, jer to pre svega zavisi od toga koji model elektronskih faktura kompanija želi da primenjuje. Zatim mora se uzeti u obzir da li se već koristi neki poslovni softver za izradu faktura. Najčešće su to računovodstveni program ili ERP. Sledeće na šta treba da se obrati pažnja je to koliko je sama kompanija spremna da investira u elektronske fakture, kao i to da li ona sa svojim poslovnim partnerima može da razmenjuje takve fakture. Ovo su samo neka od pitanja na koje sve kompanije moraju dati odgovor, pre nego što se odluče na to da u svoje poslovanje uvedu elektronske fakture.

 

U svakom slučaju, brojne su prednosti uvođenja elektronskih faktura u poslovanje preduzeća. Kako za izdavaoce, tako i za primaoce takvih faktura. Počevši od uštede vremena prilikom obrade faktura, smanjenje broja grešaka u radu i pri unosu podataka, efikasniji interni procesi, automatizacija administrativnih aktivnosti i mnogi drugi.

 

Ukoliko se i vi odlučite da unapredite vaše poslovanje i uvedete elektronske fakture, naša knjigovodstvena agencija je tu za vas. SVM će vam biti pouzdan partner, koji će vam pomoći da tu važnu odluku na najbolji način sprovedete u delo.

Komentari(0)
Ostavi komentar
Otkaži odgovor

Blog

  • Blog
  • Vesti
  • Obaveštenja
  • Intervjui
  • Knjigovodstvene agencije
  • Studije slučajeva
  • SVM u medijima
  • Povezani Članci
  • Optimizacija poslovn…
    28.09.2015
  • Elektronske fakture …
    25.12.2015
  • Kako elektronske fak…
    12.05.2015
  • Zašto i mala preduze…
    20.05.2015
knjigovodstvene usluge logo
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
  • Programi za poslovanje
  • Ujedinjena poslovna rešenja
  • Uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

PRIJAVITE SE NA NAŠE VESTI

KONTAKTIRAJTE NAS

ADRESA:
Antifašističke borbe 24/17
11070 Novi Beograd

TEL:
+381 11 428-1618
+381 60 6476-109


E-MAIL: 
office@svera.rs

Delatnost rada: Knjigovodstvene usluge Poslovni softveri Izrada biznis plana Knjigovodstvena agencija ERP rešenja Finansijsko savetovanje Poresko savetovanje Knjigovodstvene agencije Izrada završnog računa Knjigovodstvo Agencija za knjigovodstvo Vodjenje knjiga Poslovni program Obračun PDV-a Cene knjigovodstvenih usluga Procena vrednosti preduzeća Računovodstvene usluge Otvaranje firme

 

SEO i internet marketing by Wbsdigital