Temelj uspešnog poslovanja vlasnika manjih preduzeća

Svako ko je pokrenuo sopstveni biznis se brzo uverio da u poslu koji obavlja postoji puno ljudi i projekata koji oduzimaju vreme i pažnju. Iz tog razloga postoji realna mogućnost da dođete u problem sa odlukom gde da fokusirate svoje resurse. Na kraju krajeva, ta odluka je toliko važna da često i presudno može da utiče na uspeh samog posla.

 

Cilj je biti efikasan i produktivan, što su neke od ključnih odlika uspešnih preduzetnika. Zato, saveti onih koji su to postali su uvek korisni, i morate ih uzimati za ozbiljno i pokušati da se u što većoj meri njima vodite.

 

Kratka lista prioriteta

 

Lista prioriteta ne sme imati više od 10 stavki. Morate biti fokusirani na najvažnije stvari za vaš posao da bi bili uspešni, a to nećete postići ako svoju pažnju usmeravate na previše strana. Zato izdvojte par najvažnijih ciljeva koje treba ostvariti, a sve ostale vaše aktivnosti moraju biti u službi ostvarenja tih ciljeva, odnosno prioriteta.

 

Skratite sastanke

 

Osim u slučajevima kada postoji tema koja iziskuje više pažnje, poslovni sastanci bi trebali trajati 30 minuta i manje. Često se dešava da se sastanci oduže i da se priča okrene na neku drugu, sporednu temu. Lepo je družiti se, ali vaš posao ne sme zbog toga trpeti. Vreme je novac, i zato počnite da se navikavate na sastanke koji vam neće nepotrebno oduzimati vreme.

 

Razmišljajte dugoročno

 

Bar jednom u nedelji. Ne dozvolite da vam strategija poslovanja bude izgubljena u naizmeničnim pozivima i sastancima, i razmišljanjima dan za danom. Koliko god je bitno da u sadašnjosti budete uspešni i da donosite pametne poslovne odluke, toliko je važno i da planirate gde će vaša firma biti u bliskoj ili daljoj budućnosti. Zato uvek nađite vremena da odgovorite na pitanja kao što su – da li posao ide u dobrom pravcu, šta bi trebalo da poboljšamo u poslovanju, a šta da radimo drugačije?

 

Bez opširnih zaključaka pri donošenju odluka

 

Ključ je doneti dobru odluku u pravo vreme. Zato se potrudite da prikupite sve podatke i informacije za donošenje odluke, uradite sve potrebne analize, ali nemojte kasniti sa trenutkom donošenja odluke.

 

Uredan radni prostor

 

Bilo da posao obavljate iz kancelarije ili od kuće, radni prostor morate urediti tako da za vas bude prijemčiv i da se u njemu osećate ugodno. Možda nekome ne deluje tako, ali i to su stvari koje utiču na produktivnost. Radni sto bi trebao biti uredan, a prostor dovoljno osvetljen dnevnom svetlošću.

 

I zdravlje je prioritet

 

Ne započinjite biznis i ne vodite posao ako će to da vas košta zdravlja. Kako su istraživanja pokazala, loša ishrana i nedostatak fizičke aktivnosti loše utiču na produktivnost na poslu. Zato uvek nađite vremena da se posvetite sebi, i radite stvari koje vas ispunjavaju i koje čine da se dobro osećate. Videćete, i vaš posao će vam biti zahvalan.

 

Kada ulazite u nov posao cilj je da postignete uspeh i da trajete dugo, a prateći ove savete postavićete čvrst temelj i imaćete veću sansu da svoje zamisli ostvarite. Naša knjigovodstvena agencija je tu da vam pomogne u vašem poslovanju, profesionalnim pristupom i saradnji koja se zasniva na stručnosti, poverenju i lepim poslovnim običajima.

Komentari (0)

Trenutno nema komentara na ovu temu ...

Ostavi komentar

Molimo vas da pravilno unesete prikazanu reč.