Verovatno se većina onih koji ulaze u novi posao bore sa istim početnim problemima, vezanim za nedovoljno poznavanje nekih osnovnih principa rada, kao i iznalaženjem rešenja kako bi njegova/njena organizacija trebala da funkcioniše. Razlog zašto taj problem ne bi trebalo zanemarivati je činjenica da u kasnijim fazama razvoja firme to često postaje kočnica daljem napretku i razvoju. Praksa je pokazala da postoji veliki broj preduzeća koja su stekla veliki uspeh dobrom idejom ili kvalitetnim proizvodom, ali iz razloga što organizaciono nisu napredovali, odnosno zbog zanemarivanja te strane, nisu iskoristili svoj pun potencijal.
Početak poslovanja karakteriše pre svega fokusiranje na proizvod koji se plasira ili uslugu koja se pruža. Ostvarivanje poslovnog rezultata, finansijskog pre svega, je na prvom mestu i tome su svi maksimalno posvećeni. Naravno, da bi se zacrtani rezultati ostvarili potrebno je plasirati određenu količinu proizvoda ili pružiti usluge.
Veoma je vazno znati da su, u celom poslovnom procesu, ljudi ključni faktor. Mnogi su svoje poslove mehanizovali koristeći tehnologiju i razne uređaje. Ali čak i u takvim situacijama treba imati na umu da su ljudi ti koji upravljaju tehnologijom. Što dovodi do toga da od njih zavisi da li će se svi zacrtani planovi i ostvariti.
Iz svega prethodnog navedenog, jasno je da su ljudi, ili preciznije rečeno ljudski resursi kamen temeljac svake uspešne organizacije, ili one kojoj je cilj da bude uspešna. Neka istraživanja ukazuju da je želja velika većina zaposlenih, čak i u slučajevima kada se možda ne izjašnjavaju tako, da imaju jasna zaduženja i jasnu predstavu o tome šta bi trebalo da urade i u kom periodu. Zašto je to tako? Pa, iz prostog razloga, zato što niko ne voli neizvesnost. Bar ne kada je egzistencija u pitanju. A posao jeste povezan i sa egzistencijom.
Druga bitna stavka koju bi trebalo imati na umu: dati ljudima na značaju, pokazati im da se njihovo zalaganje ceni, a rezultati poštuju. Najbolji način za tako nešto, je učiniti da se zaposleni osećaju kao deo tima. Delegiranjem dela obaveza će se to i postići. Prenošenje konkretnih zadataka na ostale zaposlene za sobom povlači i prenošenje odgovornosti da se taj posao uspešno obavi. Zato se vraćamo na prethodno napisanu rečenicu: Dajte zaposlenima na značaju. Delegiranjem ćete direktno pokazati zaposlenima da verujete u njih, a to se uvek pozitivno odrazi na njihovu produktivnost.
To treba raditi uvek kada postoji mogućnost, odnosno kada zadaci koji se prenose nisu previše formalni. Delegirajte, ali ne morate uvek nametati i način kako bi određeni posao trebalo da se obavi. Upravo tu treba ostaviti mogućnost da zaposleni sami, i na svoj način, pronađu rešenje i daju mu svoj lični pečat, odnosno iskažu svoju kreativnost. Ta ‘sloboda’ koja se na taj način daje zaposlenima je neprocenjiva. Svi preduzetnici, i oni koji kreću sa razvojem svog biznisa, to moraju znati i ponašati se u skladu sa tim.
Organizacija poslova i delegiranje zadataka u firmi je interna stvar svakog poslodavca, koja je jedan od preduslova uspešnog razvoja vašeg biznisa. Za ostale, one periferne stvari, biznisu morate obezbediti sve uslove da bude uspešan. Svojim profesionalnim pristupom SVM – Ujedinjena poslovna rešenja vam pomažu u tome. Bilo da je u pitanju finansijsko savetovanje, pružanje knjigovodstvenih usluga ili možda pomoć pri odabiru poslovnog softvera, naše dugogodišnje iskustvo i integritet koji smo izgradili će dovesti do toga da donesete pravu odluku.