Sigurno ste čuli za tvrdnju „Zadovoljan radnik je dobar i produktivan radnik“. To je opšte poznato, kao i to da su mnogo veće šanse za poslovni uspeh tamo gde su zaposleni poštovani i gde ne predstavljaju samo stavku na platnom spisku. Velike i uspešne kompanije su odavno to shvatile, tako da poslovnoj kulturi pridaju veliki značaj. Bilo da tek počinjete sa sopstvenim biznisom, ili ste dugo u poslu, već ovoga trenutka bi trebalo da počnete sa razmišljanjem o poslovnoj kulturi, odnosno tome kako da je na pravi način ’iskoristite’ i ostvarite značajne benefite za vaše poslovanje.
Zdravi međuljudski odnosi i poslovno okruženje su ono što presudno utiče na uspeh posla kojim se bavite. Radna kultura, bez obzira kojim se poslom bavili, je ono što će održavati radnu zajednicu zdravom i što će iz nje izvlačiti sav potencijal. Ona utiče na sve procese u kompanijama, počevši od odluka koje se donose pri zapošljavanju novih ljudi, pa do toga koji će se zaposleni i koliko angažovati na određenim zadacima.
Naravno, ne postoji univerzalna poslovna kultura koja se može primeniti na svako preduzeće, ali postoje neke stvari koje bitno utiču na nju, i na koje se treba koncentrisati i posvetiti im pažnju.
Svako voli kada se njegov rad ceni. Upravo taj osećaj treba razvijati i negovati u preduzeću. A to se postiže tako što se jasno zna koje su obaveze svakog zaposlenog i šta se posebno ceni na poslu. Brojna istraživanja pokazala su da radnici koji znaju svoju ulogu i doprinos poslu, veoma bitno utiču i na motivaciju ostalih.
Ako očekujete da vas poštuju, pre toga poštovanje morate ukazati vi. I imajte to stalno na umu, jer je to bitna stavka koja utiče i na produktivnost zaposlenih, a samim tim i čitave firme. Zaposleni se moraju osetiti bitnim, a to se postiže tako što će se i njihovo mišljenje čuti i o njemu raspravljati. Za ovo nikada nije kasno. Ako možda do sada i niste negovali kulturu dobrih međuljudskih odnosa, predlažemo vam da to od sada promenite. Poznato je da firme koje propadaju muku muče sa potpunim nedostatkom komunikacije. Mnoge korporacije se vode geslom „Kompanija, to su naši ljudi“.
Poštovanje među zaposlenima se stiče i tako što im se jasno stavlja do znanja da je svako njihovo ostvarenje i poslovni uspeh primećen i priznat. Takođe, kada se radi na velikim projektima koji zahtevaju vreme, potrebno je učesnicima u takvom projektu ponekad dati i povratnu informaciju da sve ide u dobrom pravcu i da kvalitetno rade svoj posao.
Još jedna bitna stavka u kompaniji je upoznavanje zaposlenih. Kroz upoznavanje, zaposleni međusobno otkrivaju prednosti i slabosti svakog ponaosob, što se može pozitivno odraziti i na posao, u prvom redu na odluku koje zadatke kome delegirati. Zato komunikaciju mail-ovima, koja je u poslovnom svetu danas možda i najrasprostranjenija, nadopunite komunikacijom lice u lice.
Naša knjigovodstvena agencija vam preporučuje da ne potcenjujte poslovnu kulturu, već da joj se odmah posvetite i da kontinuirano radite na njenom poboljšanju. Ako ste poslovnu kulturu i međuljudske odnose doveli na prihvatljiv nivo, SVM - Ujedinjena poslovna rešenja će vam tada mnogo lakše pomoći i da razvijete svoje poslovanje kroz pružanje profesionalnih usluga, kao što je vođenje poslovnih knjiga i stručno finansijsko savetovanje.