Sistem elektronskih faktura

12.08.2021

Dragi čitaoci,

 


Hteli smo da vam skrenemo pažnju na jednu novinu koja bi mogla da vam bude interesantna.


Fokus ovog obaveštenja je novi Zakon o elektronskom fakturisanju je objavljen u Službenom glasniku RS br. 44/2021, a koji uređuje izdavanje, slanje, prijem, obradu, čuvanje, sadržinu i elemente elektronskih faktura.

 

Elektronsko fakturisanje

 

Zamislite, svi (dobro ... skoro svi) ćemo morati da đoramo fakture u elektronskom obliku. To nije ni word, ni pdf ni neki tekstualni format, nego neki poseban format koji je propisan ovim zakonom i podzakonskim aktima i hajdemo reći - nije mnogo čitljiv običnom čoveku. Ali jeste budućim programerima, pa i programu Syntegra. U suštini, kliknete na neko dugme Pošalji, i ispod toga se desi da fakture u tom nečitljivom obliku za ljude, ali čitljivom za poslovne programe, razmene informacije koje stoje u toj fakturi: ko šalje, ko prima, koje su stavke fakture, koje su količine, cene, porezi itd.
 

Zamišljeno je da se ovo đoranje elektronskim fakturama odvija u 3 (slovima: tri, što bi rekli bankari) slučaja, i to između:

  1.  dve organizacije javnog sektora (npr: JKP Infostan ka JKP EPS-u),
  2.  subjekata javnog i subjekata privatnog sektora (npr. Svera Solutions d.o.o kad šalje ka Ministarstvu finansija ili obrnuto, kad EPS šalje ka Candy Universe račun),
  3.  dva subjekta privatnog sektora (npr. kad Digital Art d.o.o. šalje ka Svera Solutions d.o.o.).

 

Đoranje će da obezbedi država, tako što će da napravi nešto što se zove Sistem elektronskih faktura. Moraćemo svi da se na neki način "autentifikujemo" tj. prijavimo na taj sistem da bismo slali i primali te elektronske fakture.

 

Elektronsko fakturisanje za sve u sistemu PDV-a


Elektronske fakture će morati i da izdaju (i izdavaju :) ), i da zaprimaju i da čuvaju i privatnici koji su u sistemu PDV, ali i javni sektor. Znači, ako je tvoja organizacija u sistemu PDV-a, onda si nagrabusio. Ako nije u sistemu PDV, nije obavezno izdavanje elektronske fakture, ali isti mogu dobrovoljno da se prijave kao korisnici sistema elektronskih faktura.
Predviđeno je da se uvođenje elektronskih faktura odvija u 3 (slovima: tri, što bi rekli ... dobro ajd više da ne smaramo sa bankarima) faze:

 

1. januar 2022. godine

  • • subjekti javnog sektora imaće obavezu primanja i čuvanja elektronske fakture, izdavanja elektronske fakture drugim subjektima javnog sektora, kao i elektronskog evidentiranja obračuna PDV-a,
  • • subjekti privatnog sektora imaće obavezu izdavanja elektronske fakture subjektima javnog sektora.

 

1. jul 2022. godine

  • • subjekti javnog sektora imaće obavezu izdavanja elektronske fakture subjektima privatnog sektora,
  • • subjekti privatnog sektora imaće obavezu primanja i čuvanja elektronske fakture ili iz javnog sektora ili iz privatnog sektora.

 

1. januar 2023. godine

  • • subjekti privatnog sektora imaće obavezu izdavanja elektronske fakture drugim subjektima privatnog sektora, kao i obavezu elektronskog evidentiranja obračuna PDV-a u skladu sa članom 4. Zakona (koji ovde nećemo objašnjavati... bar za sada)
  • Ako neko baš želi, može da se prijavi i da koristi Sistem elektronskih faktura koristi i ranije (pre roka propisanog zakonom).


Tako da će i programeri u Sveri da se potrude da svojim klijentima omoguće da primaju i šalju elektronske fakture u skladu sa propisanim rokovima. Nekom limunada i brčkanje, a nekom tastatura pod šake.... takva nam je sudbina :) !

 

Ukoliko želite da čujete još ovakvih novosti, zapratite nas na Instagram-u, Facebook-uLinkedin-u ili na našem Youtube kanalu.


 

Komentari (0)

Trenutno nema komentara na ovu temu ...

Ostavi komentar

Molimo vas da pravilno unesete prikazanu reč.