Ako krenemo od početnog pitanja: Šta je meni važno i šta očekujem od knjigovodstvene agencije?
Odgovori obično budu ovakvi:
-
Da nemam problema sa državom,
-
Da me obavesti na vreme o promenama zakona,
-
Da mi porezi budu uredno obračunati i plaćeni,
-
Niska cena,
-
Da je razumem šta mi priča „po srpski“.
Šta se dešava u praksi?
-
Obično knjigovodstvena agencija ima jednog iskusnog i ne pušta stvari iz svojih ruku. Control freak. Ne kažem ja da je to loše, to obično povećava nivo sigurnosti u pružene usluge, ali i ta osoba može da se dovede u situaciju da „puca“ od previše informacija koje prolaze kroz njene ruke.
-
Odavde sledi, nema delegiranja odgovornosti na druge članove tima
-
Članova tima čak i nema. Prema nekim uvidima, oko 40% agencija koje su registrovane da pružaju računovodstvene i knjigovodstvene usluge prijavljuje 0 zaposlenih.
-
Nema upotrebe informacionih tehnologija. Knjigovodstvo je stari zanat. Uvreženo je mišljenje da se njime bave samo stari dobri kadar sa 30 godina iskustva. A takvi po pravilu imaju otpor prema promenama, što nije ništa neuobičajeno, pa je takva situacija uglavnom (čast izuzecima) i u sferi pružalaca knjigovodstvenih usluga.
Kako se izlazi na kraj sa ovim tačkama ?
Pa ključna razlika – to zvuči jednostavno: Tajni začin kod naprednih knjigovodstvenih agencija je što u svom radu koriste sisteme da bi unapredili kvalitet pružanja svojih usluga. Navešću ti ukratko par primera:
-
Sistem obuke kadrova (kod nas postoje redovne interne obuke – konkretno utorkom u 10h i traju sat do dva)
-
Sistemi za proveru učinjenog (kod nas postoje kontrole od strane starijeg)
-
Sistem za pružanje standarda kvaliteta usluge (korišćenjem ček lista i podsetnika o rokovima) Trello. Da bi bio knjigovođa, moraš da voliš red. Knjigovođa je najsrećniji kad se „sve slaže“. Taj osećaj reda nije baš za svakoga, i za to je potrebna adekvatna obuka i adekvatan sistem. Ovo je jedna od ključnih vrednosti našeg tima koju svi saradnici dele.
-
Sistem za internu komunikaciju i razmenu informacija (Slack)
-
Sistem za dostavu i obradu dokumentacije (gDrive, oneDrive i slično). Ne morate da se pojavite nakon potpisa ugovora do završnog računa (a čak i tada, ako umete da uđete u sistem APR-a na osnovu poslatog linka i imate sve podešeno za potpisivanje na vašem računaru)
-
I konačno: sistem za računovodstvo: Svera Syntegra, softver sa ljudskim licem. Nema toga što može da se desi u vašem poslovanju, a da mi ne možemo da vam prilagodimo u programu Syntegra. Pored toga, postoji tehnička podrška čiji je zadatak da vam pomognu u bilo kojoj situaciji kada za tim postoji potreba sa vaše strane.
Ako želiš da saznaš kakve informacione tehnologije primenjujemo kod nas u firmi Svera solutions, i kako koristimo iste da tebi i tvojoj firmi povećaju zadovoljstvo pruženim računovodstvenim uslugama, javi se na neki od linkova u opisu ovog videa, podeli sa nama u komentaru koji je tvoj najveći izazov kao preduzetnika: da li u zapošljavanju novih kadrova ili od čega strepiš vezano za primenu novih zakona i slično, i mi ćemo da se potrudimo da ti pomognemo u tome najbolje što možemo. Zakaži besplatne konsultacije i dođi da se uveriš kako ispravnom upotrebom naših sistema možeš i ti da napraviš veći profit od kvalitetno pruženih računovodstvenih usluga.