Elektronska prijava za obavezno socijalno osiguranje u CROSO za privredna društva

13.02.2020

Elektronski servis "Jednošalterski sistem" – je "one-stop-shop" između Agencije za privredne registre (APR) i Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) unapređen je i tako je napravljen značajan pomak pri započinjanju poslovanja.

Zahvaljujući ovom elektronskom sistemu sada je potreban korak manje kako bi privredno društvo započelo svoje poslovanje.

Ako je osnivač privrednog društva i registrovani zastupnik u Agenciji za privredne registre, onda APR koristi M obrazac kako bi izvršio prijavu tog zastupnika na obavezno socijalno osiguranje u CROSO.

Preduzetnici su već imali priliku da koriste ovaj servis, a sada je to omogućeno i privrednim društvima.

Svi privredni subjekti koji registruju osnivanje u APR-u zahvaljujuću jednošalterskom sistemu koristiće olakšice koje su u prethodnim godinama uvedene, a time će i skratiti proceduru koja je potrebna za pokretanje poslovanja.

Podsetimo se sada šta sve APR dostavlja zahvaljujući automatizovanoj komunikaciji sa ostalim institucijama: Kada Agencija za privredne registre donese 

1. Rešenje o osnivanju preduzeća

2. istovremeno Republički zavod za statistiku dodeljuje i matični/registarski broj

3. a Poreska uprava dodeljuje poreski identifikacioni broj (PIB), jer se dostavlja REG obrazac

4. Podnošenjem jedinstvene registracione prijave za osnivanje privrednog subjekta od 2016. godine u APR-u ujedno se vrši i prijava na paušalno, tačnije oporezivanje na ličnu zaradu za preduzetnike i 

5. prijava za PDV, ukoliko je privredni subjekt tako naglasio pri osnivanju

6. A od sada se preko M obrasca vrši i Prijava na obavezno socijalno osiguranje

 

Podsećamo da privredni subjekt poslove sa bankom oko otvaranja tekućeg računa ipak mora da uradi nezavisno od procedure osnivanja preduzeća u APR-u.

Komentari (4)

Rami naip on 08.05.2020 22:02

Imam trajno resenje pa me zanima da li ja treba da obnovim papire

Odgovori

Admin sajta on 11.05.2020 15:04

@Rami Naip,
Ne razumemo šta podrazumevate kad pitate da li treba da obnovite papire ? Ako trajno rešenje podrazumeva da ste zaposleni na neodređeno vreme, nikakva obnova papira nije potrebna.

Ђорђе Ђорђевић on 23.02.2021 16:01

Dobar dan, otvorio sam preduzetničku radnju i dobio rešenje od APR-a, uz koje sam dobio rešenje o dodeljenom PIB-u. Zanima me da li treba da se prijavim na obavezno socijalno osiguranje? Unapred hvala.

Odgovori

Admin sajta on 03.03.2021 16:57

@Đorđe Đorđević
Zajedno sa rešenjem o osnivanju, koje donosi Agencija za privredne registre, dobija se istovremeno registarski/matični broj iz Republičkog zavoda za statistiku i poreski identifikacioni broj (PIB), koji dodelјuje Poreska uprava, a od 2016. godine se podnošenjem jedinstvene registracione prijave osnivanja privrednog subjekta u APR-u ujedno vrši prijava za PDV, kao i prijava na paušalno, odnosno oporezivanje na ličnu zaradu za preduzetnike.
Jedino što bi bilo poželjno da proverite podatke koje je APR uneo na CROSO portal prilikom osnivanja preduzetničke radnje, i ako nedostaju neki podaci da to dopunite ili podnesete zahtev PIO fondu za korekciju podataka ukoliko je to potrebno.

Ostavi komentar

Molimo vas da pravilno unesete prikazanu reč.