Otvorili ste malo preduzeće i nalazite se u gomili obaveza oko prikupljanja papira i potrebne dokumentacije. Toliko informacija treba svariti i zapamtiti, a da pri tome posao ne trpi. Upoznati ste da treba da vodite redovno knjige i da predajete izveštaje na vreme. Od obima vašeg poslovanja zavisi da li ćete ući u paušalni sistem ili u PDV sistem. Ko će da zapamti sve i da vodi računa o tome?
Knjigovodstvo daje presek poslovanja, i ukoliko se ne vodi na pravi način može pokazati pogrešne rezultate i stvoriti lažan osećaj sigurnosti. Drugi problem može nastati ako se dostavljaju nepravilni podaci državi. U tom slučaju su velike novčane kazne koje malo preduzeće ne bi moglo sigurno da podnese. Zbog toga ako imate dovoljno resursa treba angažovati profesionalca koji će se baviti tim umesto vas. Da li će profesionalac biti zaposlen ili angažovan eksterno to zavisi isključivo od vaših potreba. Ukoliko nemate veliki obim posla, a hteli biste da pametno trošite svoja sredstva najbolje je da angažujete knjigovodstvenu agenciju koja će to raditi za vas uz određenu nadoknadu.
Kao što vi pratite najnovije trendove u svom poslovanju, tako i knjigovodstvene agencije prate najnovije trendove i zakone u vezi računovodstva, knjigovodstva i revzije. Knjigovodstvene agencije često imaju više klijenata za koje rade usluge knjigovodstva i za sve preuzimaju odgovornost da sastave završne finansijske izveštaje koji su u skaladu sa propisima i zakonima. Preduzetnik je dužan da dostavlja tačne i ispravne podatke kako bi izveštaj mogao da bude napravljen. Tačnost izveštaja je skoro uvek garantovana jer većina agencija koristi knjigovodstveni softver koji ažurira podatke na pravi način.
Treba biti pametan kod izbora knjigovodstvenih agencija. Na tržištu ih ima mnogo, ali uvek treba izabrati onu koja vama završava posao. Ukoliko nemate vremena, a hoćete da imate uvek sve spremno na jednom mestu onda je pravo rešenje za vas agencija koja nudi udaljenu podršku preko interneta. Podrška se ostvaruje kroz softver koji pristupa i skida podatke ( otpremnice, fakture, prijemnice) redovno ažurira i pravi izveštaje o vašem poslovanju. Vi ne morate da gubite vreme da idete stalno kod knjigovođe i da nosite papire, već možete da se posvetite razvoju svog poslovanja. Ukoliko vam zatreba specijalna forma izveštaja ili neka druga konsultantska usluga većina agencija vam je može pružiti.
Najbitnije je da odlučite sami šta želite i kako želite da pratiti vaše poslovanje. Uvek treba gledati dobre i loše strane svakog angažovanja radnika ili agencije, pa tek onda doneti odluku koja će biti najbolja za vaše preduzeće.