logo

SR
  • Srpski
  • English
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
    • Standardne knjigovodstvene usluge
      • Osnivanje preduzeća
      • Glavna knjiga
      • Vođenje knjiga primljenih i izdatih računa (KPR i KIR)
      • Obračun PDV-a
      • Analitičke evidencije, dugovanja i potraživanja komitenata
      • Izrada i podnošenje prijava i odjava
      • Robno knjigovodstvo
      • Maloprodaja - knjigovodstvene usluge
      • Izrada kalkulacija veleprodaje i maloprodaje
      • Izrada KEP
      • Izrada platnog prometa
      • Blagajna
      • Obračun zarada
      • Obračun ostalih ličnih primanja
      • Evidencija osnovnih sredstava
      • Obračun kamata
      • Izrada periodičnih izveštaja
      • Izrada završnog obračuna
    • Posebne usluge i izveštaji
      • Vodjenje računovodstva po analitikama
      • Finansijska analiza poslovanja
      • Ocena boniteta i racio analiza
      • Izrada biznis plana i studije izvodljivosti
      • Priprema dokumentacije za dobijanje kredita
      • Procena vrednosti preduzeća i opreme
      • Sudska ekonomska veštačenja
  • Programi za poslovanje
    • ERP SVera
    • SAOP iCenter
    • SAOP miniMAX
    • Microsoft Dynamics Nav Express
  • Ujedinjena poslovna rešenja
    • Poresko savetovanje
    • Finansijsko savetovanje
    • Hardver i umrežavanje
    • Licenciranje softvera
    • Besplatan internet sajt
  • Uputstva
    • Tekstualna uputstva
    • Video uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
    • Cenovnik knjigovodstvenih usluga
    • Poslovni softver - cenovnik
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

Želite da izbegnete nepotrebne troškove u vašem poslovanju? Saznajte sve o bezbednosti i zdravlju na radu

  • Početna
  • Blog
  • Želite da izbegnete nepotrebne troškove u vašem poslovanju? Saznajte sve o bezbednosti i zdravlju na radu

Želite da izbegnete nepotrebne troškove u vašem poslovanju? Saznajte sve o bezbednosti i zdravlju na radu

02.03.2017 Komentari: 0

Odlučili smo da odmorimo malo od knjigovodstvenih tema, ali da pišemo o nečemu što se obično očekuje da knjigovođe znaju. Knjigovođe nisu bezbednjaci (hoće reći, nisu zaduženi za bezbednost i zdravlje na radu klijentima kojima vode knjige) ali ovde je šansa da se i knjigovođe (a i njihovi klijenti) informišu šta je potrebno je da znaju, ukoliko žele da usluga koju pružaju svojim klijentima bude potpunija.

 

Zašto je ovo tema koja obično ne izaziva previše interesovanja kod običnog čitaoca ?

BZNR, Akt o proceni rizika, Pravilnik o BZNR, evidencije, Lice za BZNR, osposobljavanje zaposlenih, sredstva lične zaštite... Mnogo nedoumica se javlja ukoliko ste se susreli sa navedenim pojmovima. Ukoliko niste, onda se nameće pitanje: „Šta je to?“, a odgovor koji proleti: „To je neka nerazumljiva i nepotpuna terminologija koja nije meni potrebna....“ Ali, da li je baš tako? Da pokušamo da razjasnimo osnove…

 

bezbednost i zdravlje na radu

 

Prvo: da bi bili uspešan poslodavac, potrebna Vam je natprosečna energija da u svemu istrajete. I gomila strpljenja. Tu naravno, postoji veliki broj obaveza koje Vi kao poslodavac treba da ispunite prema svojim zaposlenima, a između ostalog su obaveze predviđene Zakonom o bezbednosti i zdravlju na radu ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005 i 91/2015), (u daljem tekstu: zakon).

 

Ovim zakonom su utvrđena prava i obaveze poslodavaca i zaposlenih, način organizovanja poslovi bezbednosti i zdravlja na radu, vođenje evidencija, inspekcijski nadzor i sl.

 

Ako se bavite kancelarijskim poslom, naša preporuka je da sledeći pasos preskočite, ali ako radite nešto na terenu, onda možemo da vam kažemo samo…

 

Uvodni pojmovi i definicije ili BZNR … kako, molim?

 

BZNR (ili BZR, BiZNR, ZNR) su skraćenice istog značenja koje potiču od početnih slova oblasti “Bezbednost i zdravlje na radu”. Po zakonu, član 4. stav 1. tačka 4: “Bezbednost i zdravlje na radu jeste obezbeđivanje takvih uslova na radu kojima se, u najvećoj mogućoj meri, smanjuju povrede na radu, profesionalna oboljenja i oboljenja u vezi sa radom i koji pretežno stvaraju pretpostavku za puno fizičko, psihičko i socijalno blagostanje zaposlenih.”

 

Akt o proceni rizika je pisani dokument koji po zakonu mora da izradi svaki poslodavac; Čl. 13. stav 1: “Poslodavac je dužan da donese akt o proceni rizika u pismenoj formi za sva radna mesta u radnoj okolini i da utvrdi način i mere za njihovo otklanjanje.”

 

Lice za BZNR je stručna osoba koja vodi poslove BZNR. Osoba mora da bude adekvatno kvalifikovana i mora da poseduje licencu za obavljanje poslova BZNR (Član 56 zakona). Zadatak lica za BZNR je

 

  • izrada Pravilnika BZNR,
  • evidencija (koja evidencija?)
  • osposobljavanje zaposlenih,
  • davanje saveta poslodavcu u izboru SLZ (sredstva lične zaštite),
  • slanju zaposlenih na lekarske preglede,
  • prethodne i periodične provere opreme za rad

i slično.
 

Nasuprot tome što “Akt o proceni rizika” moraju da imaju svi poslodavci bez obzira na broj zaposlenih, obavljanje poslova BZNR se organizuje različito u zavisnosti od delatnosti poslodavca i broja zaposlenih.

 

bezbednost i zdravlje na radu

 

E sad, kada smo objasnili osnove BZNR onda ostaje pitanje : “Zašto je to meni potrebno?”

 

Glavna “motivacija” poslodavcima za delovanje na polju BZNR jeste gore pomenuti zakon, odnosno nadzor koji se izvršava na osnovu zakona od strane ovlašćenih lica. Ovde se poslodavci često vode pretpostavkom “Ma zaobići će nadzor mene…”. Srećnima se dešava da im upravo niko i ne “svrati”, ali ukoliko se desi suprotno posledice mogu biti frapantne. Kazne koje se sprovode su drakonske. Na primer, one se kreću od 800.000-1.000.000 din. za poslodavce sa svojstvom pravnog lica (član 69.stav 1. Zakona), a 400.000-500.000 din. za poslodavca koji je preduzetnik (član 69.stav 2. Zakona)

 

Pored finansijskih benefita u vidu neplaćenih kazni, postoji i niz drugih koje obezbeđujete tako što regulišete bezbednost i zdravlje na radu u Vašoj firmi.

 

Dobra knjigovodstvena agencija poznaje osnove Zakona o BZNR, iako se time ne bavi. Tako da se svakako i sa te strane možete osloniti na njih i dobiti prave informacije i savete.

 

Ako ste na primer poslodavac koji ima manje od 20 zaposlenih, a ne bavite se proizvodnjom, Vi ste u mogućnosti sami da obavljate poslove BZNR i jedina obaveza koja bi Vam iziskivala troškove jeste izrada Akta o proceni rizika. Dakle, Vi postajete odgovorno lice koje je u obavezi da poznaje Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu i ostalu regulativu iz BZNR i da postupa po istim. Naravno, ukoliko nemate vremena, možete i odrediti eksterno odgovorno lice i osloboditi se obaveze čitanja Zakona, Pravilnika itd.

 

Ako ste poslodavac koji ima preko 20 zaposlenih, svakako ste u obavezi da pored Akta o proceni rizika odredite i odgovorno lice koje će voditi poslove BZNR. Isto tako, ukoliko se bavite proizvodnim delatnostima, bez obzira na broj zaposlenih, u obavezi ste da angažujete odgovorno lice sa licencom.

 

Koji su sve troškovi ako ne obezbedimo zdrav i bezbedan rad?

 

bezbednost i zdravlje na raduUkoliko posmatramo ekonomsku stranu svega ovoga, na nivou poslodavca, troškovi se mogu podeliti u dve grupe.

 

  1. Prva grupa su troškovi za obezbeđivanje bezbednosti i zdravlja na radu, i o njima smo pričali gore više u tekstu
  2. Druga grupa su troškovi koji proizilaze iz broja izgubljenih radnih sati zbog povreda na radu i profesionalnih bolesti. Takođe se u drugu grupu mogu dodati i troškovi za lečenje, za nadoknade za vreme odsustvovanja sa posla, sudske naknade, štete i sl.

 

Sve ovo ukazuje da se BZNR sagleda još dublje i razmotri njegovo uvođenje u svoj sistem poslovanja...

 

Najveći nedostatak je nerazvijena svest kod poslodavaca o kompleksnosti, značaju i benefitima koje mu donosi potpuno ispravno obavljanje poslova bezbednosti i zdravlja na radu. Nedonošenje Akta o proceni rizika je samo jedan od prekršaja za koje su propisane ogromne novčane kazne. Svaka povreda zaposlenog na radnom mestu košta poslodavca mnogostruko više od zadataka koji se odnose na uređenje bezbednosti i zdravlja na radnom mestu i u radnoj okolini.

 

Put do uspeha nije lak, ali od nečega treba krenuti. Svakako je prvi potez na ovom polju procena rizika, a kasnije kada se sve kockice, uklope finalni rezultat je bezbedno i zdravo radno mesto i veća produktivnost zaposlenih.

Komentari(0)
Ostavi komentar
Otkaži odgovor

Blog

  • Blog
  • Vesti
  • Obaveštenja
  • Intervjui
  • Knjigovodstvene agencije
  • Studije slučajeva
  • SVM u medijima
  • Povezani Članci
knjigovodstvene usluge logo
  • Početna
  • Knjigovodstvene usluge
  • Programi za poslovanje
  • Ujedinjena poslovna rešenja
  • Uputstva
  • Download
  • Pitajte za cenu
  • Proizvodi i usluge
  • Blog
  • Vesti
  • Reference
  • O preduzeću
  • Kontakt

PRIJAVITE SE NA NAŠE VESTI

KONTAKTIRAJTE NAS

ADRESA:
Antifašističke borbe 24/17
11070 Novi Beograd

TEL:
+381 11 428-1618
+381 60 6476-109


E-MAIL: 
office@svera.rs

Delatnost rada: Knjigovodstvene usluge Poslovni softveri Izrada biznis plana Knjigovodstvena agencija ERP rešenja Finansijsko savetovanje Poresko savetovanje Knjigovodstvene agencije Izrada završnog računa Knjigovodstvo Agencija za knjigovodstvo Vodjenje knjiga Poslovni program Obračun PDV-a Cene knjigovodstvenih usluga Procena vrednosti preduzeća Računovodstvene usluge Otvaranje firme

 

SEO i internet marketing by Wbsdigital