Na skupu održanom u Privrednoj komori Srbije donesen je novi pravilnik koji predvidja mogućnost da se roba evidentira I kroz knjigu I elektronski, dok je dugoročni cilj da se evidentiranje u potpunosti digitalizuje. Razlog za potpunu digitaizaciju je taj što većina učesnika u trgovini na malo raspolaže softverskom podrškom, samostalno ili sa računovodjama.
Ponudjena rešenja imaju za cilj da olakšaju poslovanje preduzetnicima I mikro preduzećima, dok bi evidentiranje prometa bilo jednostavnije I transparentno, izjavio je Žarko Malinovic, pomoćnik ministra trgovine. Finalna verzija pravilnika, u koju će biti ugradjeni konkretni predlozi učesnika sednice Odbora Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije, biće gotova do kraja avgusta.
U radnoj grupi se nalaze predstavnici ministarstva trgovine, privrede, finansija, Privredne komore Srbije, USAID-a, Saveza računovodja I revizora Srbije, I Unije poslodavaca Srbije. Razgovori o finalnoj verziji pravilnika će se voditi I u regionalnim privrednim komorama, a sve sa ciljem da se dodje do najkvalitetnijeg teksta koji će biti usaglašen sa novim zakonom u trgovini.
Neke od ključnih novina novog pravilnika su interna prenosnica, koja će olakšati poslovanje trgovcima sa vise malih objekata, navela je Snežana Mitrović, iz Saveza računovodja I revizora Srbije I dodala da je nova obaveza kod internih dokumenata unos PIB-a I cene, a jasnije je definisana I uloga odgovornog lica.
Kao što smo već naveli, usvajanje finalne verzije se očekuje do kraja avgusta, a po potpisu ministara primena najverovatnije od 01. januara 2016.