Poslovni program SVM Syntegra - Osnovna sredstva
Evidencija osnovnih sredstava i sitnog inventara je još jedna analitička knjigovodstvena evidencija kojom kontrolišete važane deo aktive Vašeg preduzeća - osnovna sredstva. Ona služi da se:
-
Evidentira nabavka novih osnovnih sredstava
-
Obračunava periodična (mesečna ili godišnja) amortizacija
-
Obračunava eventualna revalorizacija
-
Vrši dodatno ulaganje u postojeća osnovna sredstva
-
Vrši evidencija otpisa osnovnih sredstava
-
Knjiži efekat računovodstvene amortizacije u glavnu knjigu
Poslovni softveri i programi za knjigovodstvo obično ovaj modul stavljaju na stranu, zato što se retko koristi, a mi volimo istaći da je naš poslovni program ( SVM ERP rešenje Syntegra ) , tokom svog kreiranja doživela da se razvije u pravi poslovno informacioni sistem, baš zahvaljujući što je firma uložila u razvoj integracije svih modula. Tako je i ova evidencija u velikoj meri integrisana u poslovno - informacioni sistem. Ovo se ogleda:
U povezanosti sa modulom za nabavku :
Automatsko kreiranje osnovnih sredstava knjiženjem nabavne fakture,
Automatsko kreiranje dodatnih ulaganja knjiženjem nabavne fakture
U povezanosti sa modulom za finansije :
Automatsko knjiženje naloga za amortizaciju i revalorizaciju
Uporedna analiza bilansa stanja i amortizacije po analitičkim atributima (profitni centri, radne jedinice, mesta troška itd.)
U povezanosti sa materijalnim poslovanjem :
Mogućnost importa popisa
Automatsko knjiženje manjaka i višaka nakon popisa
Poslovni program SVM Syntegra - modul Osnovna sredstva se sastoji od sledećih podmodula:
1. Šifarnik osnovnih sredstava
- Evidencija elemenata osnovnih sredstava
- Lokacije, objekti, radne jedinice, brojevi soba
- Datumi nabavke i aktiviranja,
- Analitike (profitni centri, mesta troška, radne jedinice)
- Evidencija po količinama i pojedinačna evidencija
- Računovodstvena i poreska otpisana vrednost
|
|
|
2. Nabavka osnovnih sredstava
- Knjiženje preko nabavne fakture
- Neposredno knjiženje
- Direktno knjiženje u knjigu primljenih računa
- Direktno generisanje finansijskog naloga nabavke
- Mogućnost odvajanja iste šifre delom kao osnovno sredstvo, a delom za dalju prodaju
|
|
|
3. Knjiženje amortizacije i revalorizacije
- Računovodstvena amortizacija pojedinačno ili grupno
- evidentiranje amorizacije na osnovu korisnog veka trajanja i/ili na osnovu amortizacionih grupa
- Poreska amortizacija sa odgovarajućim obrascima
- Revalorizacija po koeficijentima ili po fer vrednostima
- Mogućnost neograničenog poništavanja obračuna
- Automatsko generisanje finansijskog naloga
|
|
|
4. Dodatna ulaganja u osnovna sredstva
- Direktno knjiženje na osnovu nabavne fakture za dodatno ulaganje
- Automatsko povećanje vrednosti osnovnog sredstva
- Obračun amortizacije od meseca nadogradnje
- Analitički i grupni pregledi dodatnih ulaganja
|
|
|
5. Otpis i popis osnovnih sredstava
- Razdvojeno obeležavanje otuđenja od rashoda, u svrhu zakonskih obrazaca poreske amortizacije
- Mogućnost poništavanja obračuna popisa
- Popisne liste, grupisanja po profitnim centrima, zaduženim radnicima, radnim jedinicama itd.
|
|
|
6. Izveštaji, Kartice o.s.
-Pregled amortizacije pojedinačno, grupisano po kontima, profitnim centrima, radnim jedinicama...
- OA obrazac
- Kartica o.s. : Istorija prometa osnovnog sredstava i dodatnih ulaganja u isto
|
|
|
Komentari (0)
Ostavi komentar