Regular annual financial statements at the end of the business year shall be submitted by all legal entities and entrepreneurs that keep double-entry books. The financial statements are submitted for statistical purposes and the final annual statement of accounts. The deadline for the submission of the first item, that is, for statistical requirements is February 28th for the previous year. The deadline for the submission of final annual statement of accounts is June 28th for previous year. The annual statement is submitted to the:
Who is obligated to produce financial statements?
For micro companies the development of forms:
For small, medium and large companies, additional forms:
Annual tax obligations:
Annual obligation for contribution determination:
Final statement is the final image, financial reflection of operations of a company in a business year, therefore, its proper production is very important. It may be very important for companies for receiving loans, donations, lease, tenders. So, take matters into your own hands, you take care of your business and leave the bookkeeping services and the production of the final annual statement to the professionals. Welcome, once more, to United Business Solutions !
Preparation of the annual financial statements is usually included in the price of bookkeeping services. The exceptions are extraordinary annual financial statements for loan applications or other purposes as well as the development of annual statements for companies that are not the clients of the bookkeeping agency. In these cases, the price of this service is determined based on the volume of operations of the company. Naturally, the price of the service depends on whether the potential company is the user of our services from the united business solutions package, in which case special arrangement is made depending on services selected.
knjige takvom licu. Pozdrav !
Dragisa, elektronski potpis moze svako da napravi u programu Microsoft Word, na primer. Kvalifikovani elektronski sertifikat, ako na to mislite, obezbedjuje 5 sertifikacionih tela koja su ispunila uslove da izdaju kvalifikovane elektronske sertifikate. To su MUP, Halcom, Posta Srbije, Privredna komora Srbije i E-smart. Strano lice o kom govorite mora da izvadi taj sertifkat u jednom od navedenih 5 serfitikacionih tela.
Da li paušalci imaju obavezu izrade završnog računa?
Hvala.
Paušalci nemaju obavezu izrade završnog računa. Jedino što imaju je obavezu da vode KPO - knjigu paušalno ostvarenog prometa.
Pročitajte više o tome na našoj blog stranici na linku:
https://www.knjigovodstveneusluge.rs/vesti/clanak/da-li-da-postanem-pausalac-obaveze-mane-i-prednosti
Da li stambene zajednice imaju obavezu izrade i predaje završnog računa do 28. Februara?
Unapred hvala
Stambene zajednice ne predaju završni račun na Agenciji za privredne registre.
Ako su poreski registrovani subjekti tj. imaju svoj PIB, onda do 15.03. imaju obavezu predaje poreske prijave i poreskog bilansa.
Ima jedan pravilnik o uslovima objavljivanja finansijskih izveštaja, i prema njemu APR u roku od 60 dana od dana prijema potpunog i računski tačnog finansijskog izveštaja, podatke iz tog izveštaja javno objavljuje na svojoj internet stranici u okviru Registra.
U principu, čeka se desetak petnaest dana.
Ima jedan pravilnik o uslovima objavljivanja finansijskih izveštaja, i prema njemu APR u roku od 60 dana od dana prijema potpunog i računski tačnog finansijskog izveštaja, podatke iz tog izveštaja javno objavljuje na svojoj internet stranici u okviru Registra.
U principu, čeka se desetak petnaest dana.
Da li su u obavezi, ili moze poreska prijava kao i do sada?
Hvala unapred!
Nije jasno koga smatrate malim preduzetnicima? U obavezi da podnose završni račun su svi pravni objekti koji su odlučili da vode dvojno knjigovodstvo.
Da li vršite uslugu predaje obrazaca elektronskim putem, tj. pomoć pri slanju urađenih izveštaja?
Hvala
Na žalost, ne vršimo tu uslugu.
Hvala na odgovoru
Udruženja građana podnose završni račun ako su imale bilo kakvu aktivnost. Ako nisu, podnose izjavu o neaktivnosti.
imam doo u kome sam i osnivac i direktor, s obzirom na promenu zivotnih okolnosti morala bih se odseliti u inostranstvo, ali vremena trenutno za likvidaciju nemam jer sam cula da procedura traje 3+meseca. Rekli su mi rekli samo da je ostavim tako i da pdv prijave redovno podnosim i zavrsni racun dok ne vidim sta cu dalje sa njom. Interesuje me da li je to u redu i u tom slucaju kako da regulisem svoj status s obzirom da placam doprinose preko obracuna zarade. Posto menjam prebivaliste trebala bih se odjaviti. A sa druge strane kao direktor i jedini predstavnik imam obavezu placanja doprinosa... Molim za savet. Unapred se zahvaljujem!
Sem predaje POPDV prijave, dužni ste i da plaćate akontaciju poreza na dobit (ako ste imali neku dobit). Sem toga, dužni ste da obračunavate i da isplaćujete zaradu. Ako ne možete da isplatite neto zaradu sami sebi, onda ste u obavezi da platite makar doprinose na najnižu osnovicu, sa šifrom vrste prihoda 109.
Po nama, angažujte agenciju da krenete sa likvidacijom. Ako ništa ne dugujete kao d.o.o. niti vama niti državi, onda sve može da se završi zaista za 3+1 mesec.
A ako dugujete, onda svakako treba da iznađete način da izimirite taj dug, da biste mogli da zatvorite d.o.o.
Postoji i treća opcija, a to je da ne predajete završni račun 2 godine, pa onda APR razmatra mogućnost da sam pokrene prinudnu likvidaciju društva u roku od 60 dana. To je u praksi počelo da se dešava od 2019. godine iako je zakonom propisano od 2015. godine.
potrebna mi je jedna mala pomoc. Preduzetnik sam 5 godina. Od 2019god doslo je do promene zakona da se prosto knjigovodstvo vise ne vodi i da svi treba da predju na dvojno, ako ne gresim? Naravno sem pausalaca... Posto od pocetka 2019 god vodim dvojno i ne prelazim promet 6mil i namam zaposlenih da li ja trebam da saljem statisticki izvestaj APR? ili samo Bilans stanja i bilans uspeha 30.6 ....... i ppdg1s 15.3 poreskoj. Molim za savet. Unapred se zahvaljujem.
Pozdrav.
Treba da podnesete redovan godišnji završni obračun na portalu Agencije za privredne registre. Rok za statistički izveštaj je do 28.02.2020. godine a rok za konačan završni izveštaj je 30.06.2020. godine.
Ovako je po trenutno važećim zakonima u trenutku pisanja odgovora.
Hvala
To u praksi može da se uradi. Mada, shodno zakonu o zaštiti podataka o ličnosti, knjigovođa ne bi trebalo da zadržava identifikacioni dokument neke ličnosti duže od onoliko koliko je potrebno da taj dokument posluži svrsi, u ovom slučaju potpisivanju završnog računa.
Statistički izveštaj sadrži razne podatke, razvrstane u 12 tabela.
Uglavnom su u pitanju opšti podaci o preduzetniku, ali još i podaci iz bruto stanja, podeljeni po nekim važnijim bilansnim pozicijama (osnovna sredstva, kapital, dividende, potraživanja i obaveze itd.)
Samo ako su sindikalne organizacije registrovane kao pravno lice.
Naime, obveznici dostavljanja redovnih godišnjih finansijskih izveštaja za 2019. godinu su između ostalog druga pravna lica. Tu spadaju:
-političke organizacije,
-sindikalne organizacije sa svojstvom pravnog lica,
-fondacije i zadužbine,
-udruženja,
-komore,
-crkve i verske zajednice, u delu obavljanja privredne ili druge delatnosti u skladu sa propisima kojima je uređeno obavljanje tih delatnosti
Ako mislite na zakonski osnov, nije nam poznato da isti postoji. Verovatno su u pitanju komercijalni uslovi poslovanja.
Interesuje me kakve su obaveze za preduzetničku radnju koja je u stanju mirovanja od septembra 2019. i koja vodi knjige i podnet je PPDG kada je stavljena u stanje mirovanja? Što se tiče završnog računa, da li se podnosi jer ima 3 izvoda posle toga, jedan je uplata poreza preko pozajmice, a dva izvoda na kom je banka naplatila proviziju. Kako podneti završni a da ne obračuna poreze i doprinose za 12 meseci već samo do periosa stavljanje preduzetničke radnje u mirovanje?
Preduzetnik je u obavezi da sastavi završni račun nevezano od toga da li je u statusu mirovanja ili nije. Ta okolnost što se ne obračunavaju porez i doprinosi za svih 12 meseci ne menja obavezu sastavljanja završnog računa. Završni račun će se sastaviti sa stanjem poslovnih knjiga od 01.01.2019 do 31.12.2019, u kojem neće biti obračunati i isplaćeni doprinosi za sve mesece, nego samo za mesece do trenutka mirovanja.
Ostaje kao rok 15.04.
interesuje me da li banka ima pravo uvida u zavrsni racun klijenta koji je d.o.o. posto mi isti traze da im dostavim?
Završni račun je javna stvar i može se videti na sajtu Agencije za privredne registre. Banka (kao i ostali privredni subjekti, i građani) imaju pravo da vide te stvari. Banke obično traže i detaljnije bilanse da bi bolje sagledale kreditnu sposobnost privrednog subjekta, upoređujući i mereći cifre iz završnog računa.
dobila sam sredstva od NSZ-a za otvaranje mikro preduzeca, osim toga nisam imala nikakve prilive na racun u 2020-oj godini. Vodim dvojno knjigovodstvo, pa me interesuje da li to sto nije bilo prihoda utice na zavrsni racun i koje su moje obaveze na kraju godine. sta predajem od dokumenata?
Hvala
Prema našem mišljenju, ukoliko niste imali poslovnih aktivnosti tokom 2020. godine, dovoljno je predati izjavu o neaktivnosti prilikom podnošenja završnog bilansa na sajtu Agencije za privredne registre.
Registrovana je Verska zajednica-crkva u 2020g. i dobijeno Resenje o upisu u Registar,
potvrda o izvrsenoj registraciji, Izvod iz registra.
Kako da predam zavrsni rn. za 2020, tj. Izjavu o neaktivnosti, posto nije bilo promena u toku godine,
kad se u APR-u , ne vidi da su registrovani,
Detaljno uputstvo za predaju izjave imate na sajtu APR.
Link u nastavku: https://www.apr.gov.rs/
Почетна /Регистри Финансијски извештаји/Упутства за достављање финансијских извештаја за 2020. годину /Врсте извештаја за 2020. годину и њихова садржина
Kao prvo, naše mišljenje je da nađete neku knjigovodstvenu agenciju koja će pripremiti finansijske izveštaje koji nisu predati, a na sudu možete pokušati sa dokumentacijom vezanom za vaše obolenje da dobijete odlaganje i novi rok za predaju Finanasijskih izveštaja i eventualno oslobođenje od kazne.
Privremeni prekid obavlјanja delatnosti ne oslobađa preduzetnika koji vodi poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva od obaveze dostavlјanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja ili Izjave o neaktivnosti, za celu kalendarsku godinu (ili od dana osnivanja, odnosno dana početka vođenja knjiga po sistemu dvojnog knjigovodstva)
Tokom 2021 firma (ugostiteljska radnja) zbog aktuelnog stanja nije imala poslovnih aktivnosti, ali se vodila kao aktivna zbog uplate poreza i doprinosa. Ima samo jedna uplata na ime usluga ali to je neki zaostali dug koji se vukao iz 2020 kada je objekat još radio. Da li se u ovom slučaju treba prinositi neki izveštaj i raditi godišnji bilans stanja i da li se nešto o tih obaveza može obavite elektronski bez posrednika? Unapred hvala
Ukoliko vam preduzeće nije odjavljeno, u obavezi ste da predate završni račun u APR-u i poreski bilans u PU.
Sve se predaje elektronski na sajtu APR i u Poreskom. Završni finansijski izveštaj u APR-u vam može pripremiti knjigovođa ali zakonski zastupnik mora elektronski potpisati izveštaje. U poreskom ako vaš kniigovođa ima ovlašćenje, može predati poresku prijavu ako nema onda može uneti prijavu a vi je potpisati elektronski.
Imate obavezu predavanja i finansijskih izveštaja u APR kao i poresku prijavu za porez na dobit.
Može ako je novoosnovano preduzeće. Ako je preduzeće poslovalo u 2020, imate podatke za početno stanje u finansijskim izveštajima objavljenim na sajtu APR-a pa možete tamo preuzeti Bilans stanja i Bilans uspeha za 2020.
Odgovor je Da, sva pravna lica i sva udruženja su u obavezi da imaju osobu ili agenciju koja je zadužena za vodjenje poslovnih knjiga.
da li preduzeće koje je otvoreno 15.decembra i neće imati nijednu promenu na računu do kraja godine treba da radi završni?
Naravno - DA. Samo osnivanje preduzeća sa sobom nosi knjigovodstvene promene koje se evidentiraju. npr, upis i uplata kapitala, troškovi osnivanja i sl.